Limitowany Lexus LC Aviation zostanie wyprodukowany zaledwie w 70 egzemplarzach. Klienci na rynku japońskim, którzy zdecydują się na zakup auta będą mieli do wyboru dwie jednostki napędowe. Pierwszą z nich będzie oczywiście genialnie brzmiące V8 o pojemności 5-litrów (LC 500), które generuje moc 471 KM i 530 Nm. Cały moment obrotowy jest w tym przypadku przekazywany na tylną oś za pośrednictwem 10-stopniowej skrzyni automatycznej. W efekcie rozpędzenie się tym blisko 2-tonowym krążownikiem od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.
Sprawdź: Wyjątkowe GT. Oto 5 rzeczy, którymi Lexus LC 500 zawstydza rywali - TEST, OPINIA
Jeżeli natomiast ktoś lubi przemieszczać się w ciszy i ceni sobie oszczędności, może zdecydować się na wersję LC 500h, którą napędza widlasta "szóstka" o pojemności 3,5-litra. Wówczas benzynowy motor przy wsparciu silnika hybrydowego generuje moc 359 KM i 348 Nm, co w połączeniu z bezstopniową skrzynią pozwala na przyspieszenie do pierwszej "setki" w równe 5 sekund. W tym wydaniu prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pomimo słabszych osiągów hybrydowe GT odwdzięcza się niższym średnim spalaniem w mieście.
Lexus LC Aviation
Lexusa LC w limitowanej wersji Aviation można rozpoznać po eleganckim, choć jednocześnie rasowym spojlerze, który został wykonany z tworzywa sztucznego i wzmocniony włóknem węglowym. Co więcej, spojler ten został stworzony przez rzemieślników zaangażowanych w kultowy projekt Lexusa LFA i zawiera odchylone do dołu skrzydełka, które według japońskiego producenta samochodów są funkcjonalne i generują pionowy wir, który wygładza turbulencje.
Zobacz: Debiutuje Lexus LC 500 Convertible. Ten kabriolet budzi zachwyt - WIDEO
Mówi się, że takie rozwiązanie poprawia reakcję układu kierowniczego, komfort i stabilność przy dużych prędkościach. Producent podkreśla, że w jego rozwój zaangażowany był pilot akrobacyjny i zwycięzca Red Bull Air Race Championship 2017, Yoshihide Muroya.
Dedykowane wyposażenie
Nowemu spojlerowi towarzyszą również 21-calowe czarne koła z dzielonymi ramionami. Producent zaciemnił również przedni grill samochodu i boczne listwy wentylacyjne, a także przyciemnił zarówno przednie, jak i tylne światła. Wnętrze wszystkich egzemplarzy z serii LC Aviation otrzymały tapicerkę w kolorze Aviation Black, natomiast kierownica, selektor automatycznej skrzyni biegów oraz drzwi zostały obite ciemno-szarą Alcantarą. Całość dopełniają brązowo-miedziane akcenty i przeszycia. Samo nadwozie występuje tylko w trzech kolorach: srebrnym, białym oraz czarnym.
Przeczytaj także: TEST Lexus LC500h 3.5 V6 359 KM Superturismo: jak przybysz z przyszłości
Czy wyprzeda się na pniu?
Ponieważ producent planuje wyprodukować jedynie 70 egzemplarzy tego modelu, istnieje spora szansa, że samochody znikną z salonów w oka mgnieniu. Sprzedaż ma ruszyć na początku stycznia 2021 roku, jednak cena pozostaje tajemnicą.
Lexus LC - polski cennik
Model | Prestige | Carbon | Superturismo |
---|---|---|---|
LC 500 | 584 000 zł | 613 000 zł | 655 000 zł |
LC 500h | 547 000 zł | 576 000 zł | 618 000 zł |
LC 500 CV | 632 000 zł | - | 699 000 zł |