Stało się dokładnie to, czego wszyscy fani Porsche się spodziewali. Nowe Porsche 911 Turbo S otrzymało groźniejsze, masywniejsze zderzaki, charakterystyczne wloty powietrza na błotnikach, szersze listwy progowe, oraz poszerzone nadkola tylnej osi, które prowadzą do legendarnego dla wersji Turbo spojlera, który przy prędkości 330 km/h generuje aż 100 kg docisku.
Sprawdź: Porsche Macan GTS teraz jest mocniejsze i szybsze. CENA w Polsce
Względem swojego poprzednika nadwozie nowego Turbo S nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). W dodatku w poprawieniu zwinności pomógł się zmodyfikowany rozstaw kół, udoskonalona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm. Inżynierom udało się także zrzucić 50 kg zbędnej wagi.
Kosmiczne osiągi
Za napęd niezmiennie odpowiada podwójnie-doładowana jednostka benzynowa typu bokser o pojemności 3,8-litra. Jednostka będąca ewolucją 3-litrowego silnika z modelu Carrera została połączona z 8-stopniową, dwu-sprzęgłową skrzynią automatyczną.
Redukcja masy i zastosowanie lepszego układu chłodzenia sprawiły, że Porsche 911 Turbo S generuje aż 650 KM i 800 Nm momentu obrotowego, czyli aż o 70 KM więcej, niż poprzednik. Producent podaje, że sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 2,7 sekundy, natomiast sprint od 0 do 200 km/h jedyne 8,9 sekundy.
Wyposażenie i cena
Wnętrze nowego Porsche 911 Turbo S łączy wysokiej próby wykończenie ze sportową aurą. Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930), a wysokiej jakości elementy graficzne i logo w zestawie wskaźników uzupełniają charakterystyczne dla 911 Turbo S funkcje.
Przeczytaj także: Wpadka czy prezent dla fanów? Nowe Porsche 911 GT3 pokazane w reklamie - WIDEO
Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a nowy układ sprawia, że można obsługiwać go szybko i intuicyjnie. Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE.
Nie przegap: Porsche Taycan 4S to najtańsza wersja w sprzedaży. Tyle kosztuje sportowy elektryczny sedan - CENA
Modele 911 Turbo S Coupe można już zamawiać w polskich salonach Porsche. Wersja Coupe będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł, z kolei 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.