Mimo kontrowersyjnego wyglądu, Europejczycy pokochali Nissana Juke. Świadczy o tym prawie milion egzemplarzy jeżdżących po drogach Starego Kontynentu. Auto o bardzo oryginalnym wzornictwie przez 9 lat wpisało się w codzienność europejskich dróg, a teraz pojawia się pod postacią drugiej generacji.
Pisaliśmy: Nowy Nissan Juke czai się za rogiem. Co o nim wiemy?
Druga generacja postawiona na 19-calowych kołach legitymuje się zwiększonymi wymiarami. Juke mierzy teraz 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Względem poprzednika ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20 procent, do 422 litrów. Sylwetka zachowała garbaty kształt, ale stała się nieco bardziej atletyczna. Pas przedni ma typowe cechy modelu, ale jednocześnie stał się dużo nowocześniejszy. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory mają kultowy okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery Y w kloszach. Nie zabrakło też charakterystycznego dla grilla z motywem litery V.
Ładne wnętrze
Wnętrze zostało kompletnie przeprojektowane. Design mocno przypomina kabinę znaną już z Micry. Jest elegancko, bardziej komfortowo i z polotem. Pojawia się dużo materiałów miękkich w dotyku na desce, drzwiach oraz w dolnej części kabiny. Pozycja kierowcy ma być wygodniejsza, niż w poprzedniku, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika pod kątem ergonomii. W standardzie montowane będą jednobryłowe sportowe fotele, które będą mogły być pokryte opcjonalną tapicerką z Alcantary lub w pełni skórzaną.
Testowaliśmy: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 AT Tekna+: nigdy nie jest późno na zmiany
Nowością została wersja wyposażenia N‑Design. Oznacza to wiele opcji personalizacji, co pozwala zindywidualizować konkretny egzemplarz modelu Juke. Dostępne będą różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki, podkreślające miejski i sportowy charakter auta. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.
1 litr i 3 cylindry
Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali platforma nowego modelu jest sztywniejsza, co zapewnia poprawę stabilności, osiągów i właściwości jezdnych w zakrętach oraz poczucie lepszego panowania nad pojazdem. Masa własna została obniżona o 23 kg przy zwiększeniu rozmiarów nadwozia.
Zobacz też: Ulepszony Nissan GT-R NISMO zaprezentowany
Crossover napędzany jest 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Nissan informuje, że silnik ten zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Motor jest łączony z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek. Selektor trybu jazdy (Eco, Standard, Sport), pozwala dopasować styl prowadzenia pojazdu do sytuacji na drodze pod kątem oszczędności i przyjemności z jazdy.
Inteligentny samochód
Nissan Juke jest pełen technologii multimedialnych i wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nowy model, zgodny z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, jest najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w dotychczasowej historii marki. W aucie po raz pierwszy dostępna będzie zaawansowana technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.
Nie przegap: Nissan Navara po liftingu już jest - CENA, GALERIA
Juke dostał pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, która w tym segmencie jest nowością. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.
System multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z Internetem. Aplikacja NissanConnect Services pozwala zdalnie na sterowanie wieloma funkcjami samochodu. Co ciekawe, z autem można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. Topowym system nagłośnienia jest sygnowany marką Bose
Nowy Nissan Juke, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w wyróżnionych wieloma nagrodami zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.