Debiutuje nowe Porsche Macan Turbo. Nowa generacja kompaktowego SUV-a jest lepsza pod każdym względem - GALERIA

2019-08-29 13:46

Nowy Macan Turbo to topowy kompaktowy SUV w gamie Porsche. Względem poprzednika nowa generacja jest o 10 proc. mocniejsza, pomimo faktu, że teraz zamiast V6 o pojemności 3.6-litra pod maską pracuje 2.9-litrowe V6 o mocy 440 KM. Ponadto auto rozwija teraz większą prędkość maksymalną, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 0,3 sekundy krócej niż wcześniej.

Pewnie nie wszystkim fanom marki przypadnie do gustu fakt, że pod maską nie pracuje już podwójnie doładowana benzyna o pojemności 3.6-litra, jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Pomniejszona o 20 proc. do pojemności 2.9-litra widlasta szóstka generuje teraz 440 KM i 549 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w zakresie od 1800 do 5600 obr/min. Całą moc na wszystkie cztery koła (Porsche Traction Management) przenosi niezawodna, dwusprzęgłowa, 7-stopniowa automatyczna skrzynia PDK. Według deklaracji producenta, zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynieść 9,8 l/100 km.

Sprawdź: Porsche Macan S z nowym silnikiem V6 turbo - CENA w Polsce

Niemiecki producent podaje, że nowy Macan Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,3 s. (-0,3 s.), natomiast prędkość maksymalna wynosi 270 km/h (+4 km/h). Aby wyhamowanie auta było tak proste jak rozpędzenie go, kompaktowy SUV już fabrycznie jest wyposażony w wydajny układ hamulcowy PSCB (Porsche Surface Coated Brake).

Porsche Macan Turbo (2020)

i

Autor: Porsche Porsche Macan Turbo (2020)

Wariant Turbo wyróżniają takie elementy jak dedykowany przedni zderzak czy nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Auto bez dopłat ze strony klienta już w standardzie stanie na 20-calowych felgach ze stopów lekkich. Różnic można doszukać się także w kabinie auta. Tam kierowca, jak i pasażerowie mają do dyspozycji udoskonalone wnętrze, w tym regulowane w 18 kierunkach sportowe przednie fotele i przestrzenne nagłośnienie marki BOSE z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów.

Zobacz: Polacy namiętnie kupują auta Porsche. Padł kolejny rekord

Domyślnie każdy egzemplarz będzie wyposażony w system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z dotykowym ekranem Full HD o przekątnej 10,9-cala, oferujący nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Porsche Macan Turbo (2020)

i

Autor: Porsche Porsche Macan Turbo (2020)

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdą się takie pozycje jak bezprzewodowa ładowarka indukcyjna, podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza oraz nowy asystent jazdy w korku, który w połączeniu z adaptacyjnym automatem potrafi do prędkości 60 km/h samodzielnie poruszać się zakorkowanej aglomeracji.

Przeczytaj także: TEST, OPINIA - Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja

Zamówienia na nowe Porsche Macan Turbo można już składać w salonach dealerów, a jego cena startuje od 428 tys. złotych.