Nowy Hyundai i20 N to dla koreańskiej marki bardzo ważna premiera. Świadczy o tym już sam fakt, że przez ostatnie tygodnie producent stopniowo i dyskretnie dawkował informacje na temat miejskiego rozrabiaki. Teraz gdy auto zostało zaprezentowane w pełnej krasie, przyszedł czas na potwierdzenie wszystkich teorii.
Sprawdź: Debiutuje Hyundai i20 w wersji N Line. Nowoczesny mieszczuch z genami sportowca
Jeśli chodzi o desing, dostaliśmy dokładnie to, czego mogliśmy się spodziewać. Podobnie jak inni sportowcy, Hyundai i20 N został pokryty komunikacyjnym lakierem Performance Blue, który świetnie współgra z czarnym dachem i lusterkami, a także poszerzonymi zderzakami i listwami progowymi z czerwonymi akcentami. Jak na auto sportowe przystało, Koreańczycy nie odmówili sobie dużego spojlera na klapie bagażnika, 18-calowych felg, czerwonych zacisków hamulcowych z logo "N" oraz w tym przypadku jednej, sporej końcówki układu wydechowego.
Szybki maluch
W kwestii osiągów mówimy o benzynowej jednostce 1.6 T-GDi, którą znamy już z innych modeli producenta. W celu podniesienia mocy silnika do 207 KM i 275 Nm maks. momentu obrotowego inżynierowie zamontowali większą turbosprężarkę oraz wydajniejszy układ chłodzenia. Za przenoszenie momentu na przednią oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna, co w efekcie pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 230 km/h.
Zobacz: Nowy Hyundai i30 N bez tajemnic! Koreański hot hatch po liftingu jest lżejszy, szybszy i mądrzejszy
W celu uzyskania powtarzalnych wyników klienci mogą skorzystać z funkcji Lunch Control, która znajduje się na liście wyposażanie standardowego. Domyślnie natomiast auto nie jest wyposażone w dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD).
Tak brzmi nowy Hyundai i20 N
Sporo możliwości
Podobnie jak większy i30 N nowy sportowy maluch może się poruszać w kilku trybach jazdy (Eco, Normal, Sport N i N Custom). Ostatnia pozycja N Custom pozwala na dowolne skonfigurowanie pracy wszystkich podzespołów na setki różnych sposobów, a także na aktywowanie funkcji "rev-matchingu", czyli automatycznych międzygazów po zredukowaniu biegu. Konfigurowanie ustawień do ciężkich nie należy, ponieważ wszystkie najważniejsze przyciski znalazły się na kierownicy.
Przeczytaj także: TEST, OPINIA - Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 160 KM 7DCT N Line. Lifting, który wiele zmienił
Poza wpakowaniem do auta zaawansowanej elektroniki inżynierowie poprawili też właściwości jezdne. Producent chwali się, że konstrukcja usztywniona w dwunastu miejscach, zmodyfikowana geometria i większe tarcze hamulcowe pozwoliły stworzyć świetne auto do jazdy po torze oraz do codziennego użytku po mieście.
Pikantne w(N)ętrze
Rasowy wygląd zewnętrzny to nie wszystko, ponieważ Koreańczycy zadbali też o szereg pikantnych detali w kabinie. Wśród elementów, które najbardziej rzucają się w oczy można wyróżnić m.in. cyfrowe zegary z nową szatą graficzną, sportowa, skórzana kierownica "N" z dedykowanymi przełącznikami, aluminiowe nakładki na pedały, krótki lewarek dźwigni zmiany biegów z błękitnymi wstawkami, listwy ozdobne wykonane w błękitnym połysku oraz zintegrowane kubełkowe fotele ozdobione logo "N", obszyte tapicerką skórzano-materiałową.
Kliknij: Nowy Hyundai i10 jest tak mały, że nie zmieściły się w nim wady - TEST, OPINIA
Hyundai i20 N - dane techniczne
Silnik | 1.6 T-GDi |
Skrzynia | 6MT |
Moc | 207 KM & 275 Nm |
0-100 km/h | 6,7 s. |
Prędkość maks. | 230 km/h |
Masa własna | 1190 kg |
Długość | 4075 mm |
Szerokość | 1750 mm |
Wysokość | 1440 mm |
Rostaw osi | 2580 mm |
Bezpieczeństwo ma znaczenie
Poza rasowym wyglądem, fenomenalnymi osiągami i głośnym układem wydechowym Hyundai i20 N może się także pochwalić szeroką ofertą systemów bezpieczeństwa. Na wyposażeniu każdego egzemplarza znajdą się takie rozwiązania jak:
• System ostrzegający przed kolizją z przodu (FCW);
• System unikający kolizji z rowerzystami i pieszymi (FCA);
• System ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu (LDW);
• System utrzymujący auto na pasie ruchu (LKA);
• Asystent monitorujący martwe pole (BCW);
• Inteligentny tempomat z funkcją ogranicznika prędkości (ISLA);
• System monitorujący zmęczenie kierowcy (DAW);
• Asystent świateł drogowych (HBA).
W salonach na wiosnę
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze egzemplarze i20 N pojawią się w europejskich salonach sprzedaży na wiosnę przyszłego roku. Bliżej stycznia powinniśmy zatem poznać oficjalny polski cennik nowego modelu.