Hyundai Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV koreańskiej marki. Na świecie pojawił się 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Pojazd został doceniony za komfort, przestronność, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design kabiny. Seria najnowszych zmian sprawia, że model ten zyskuje na atrakcyjności. Oprócz dostępnych po raz pierwszy nowych typów układów napędowych - hybrydowego i hybrydowego typu plug-in, Santa Fe otrzymał także odważny i charakterystyczny design oraz został wyposażony w szereg nowych technologii i systemów bezpieczeństwa.
Duże zmiany stylistyczne
Teraz efektowna konstrukcja przodu wyróżnia się charakterystycznym szerokim grillem, obejmującym główne reflektory. Trójwymiarowy wzór wypełnienia wlotu powierza podkreśla jego solidny charakter. Unikalne, przyciągające wzrok diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T mają podwójne zastosowanie i służą również jako kierunkowskazy. Znajdująca się na zderzaku solidna osłona podwozia okala dolny wlot powietrza, tworząc wizualną całość z szerokim grillem. Uzupełnieniem są zlokalizowane w rogach, pionowo zorientowane aerodynamiczne wloty, które poprawiają wydajność przepływu powietrza.
Testowaliśmy: Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 185 KM 8AT 4WD Platinum: zaskakująco dobry
Szerokie nadkola i nowe felgi aluminiowe, w tym opcjonalne felgi 20-calowe, podkreślają mocny charakter nowego Santa Fe. Nowy wygląd tylnych świateł z rozciągającą się listwą wizualnie poszerza nadwozie. Pozioma czerwona listwa odblaskowa łączy tylne światła. Projektanci zmienili także kształt tylnego zderzaka. Auto będzie pierwszym samochodem marki Hyundai dostępnym z opcjonalnym pakietem Luxury nadającym bardziej wyrafinowanego stylu. Zewnętrzna część pakietu obejmuje dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni.
Wyższa jakość wnętrza
Wnętrze Santa Fe także przeszło modernizację. Zapewnia więcej przestrzeni, komfortu i wygody w porównaniu do poprzedniego modelu. Każdy element jest wykończony wysokiej jakości miękkimi w dotyku materiałami. Dolna część deski rozdzielczej i konsola środkowa zostały przeprojektowane, a nowy ekran dotykowy systemu multimediów mierzy teraz 10,25 cala. Konsola środkowa z przyciskami do wyboru kierunku jazdy jest płynnie połączona z deską rozdzielczą. Po raz pierwszy nowy Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono na konsoli środkowej, aby wygodnie przełączać się między różnymi trybami jazdy.
Polecamy również: Najczęściej kupowany Hyundai w Polsce nigdy dotąd nie wyglądał tak zaczepnie. Hyundai Tucson N Line - TEST, OPINIA
Wszystkie przyciski zostały zgromadzone na środku w celu intuicyjnego i ergonomicznego użytkowania. Z fotela kierowcy wszystko jest w zasięgu ręki. Uchwyt na kubek można zamknąć, gdy nie jest używany, a schowek pod konsolą zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania. Modernizacja wnętrza uwzględnia również nowe, w pełni cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.
Zelektryfikowane układy napędowe
Po sukcesie modeli Kona Electric i Kona Hybrid, Hyundai dalej rozszerza ofertę zelektryfikowanych SUV-ów. Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai w Europie, który trafi do sprzedaży wraz z nowym układem hybrydowym Smartstream i hybrydowym typu plug-in. O szczegółach tych jednostek i danych dotyczących osiągów Hyundai na razie jeszcze nie informuje.
Nowa platforma, na której opera się Santa Fe, pozwala na znaczną poprawę wydajności, prowadzenia, niższe zużycie paliwa i bezpieczeństwo. Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza zostało usprawnione wentylowanie i lepsze rozpraszanie ciepła z komory silnika. Inżynierowie poprawili także stabilność pojazdu, obniżyli środek ciężkości oraz zredukowali masę własną. Ulepszono również aerodynamikę i zminimalizowano opór powietrza w celu obniżenia zużycia paliwa. Jednocześnie poziom hałasu także został zredukowany, na co wpłynął w dużej mierze wzmocniony system pochłaniania dźwięku w częściach wrażliwych na wibracje. Hyundai informuje również, że nowa platforma zapewnia także znaczną poprawę bezpieczeństwa podczas kolizji.