Nowy Volkswagen Golf Variant nie jest żadnym zaskoczeniem. Producent już podczas światowej premiery nowego Golfa 8 zapowiadał, że większy i pojemny Variant powstanie w niedalekiej przyszłości - i oto jesteśmy, rok później. Niespodzianką nie jest też wygląd nowego modelu, bowiem Volkswagen już dawno dał swoim klientom do zrozumienia, że nie lubi szaleć.
Sprawdź: Volkswagen Golf GTI i GTE z polskimi cenami. Tyle kosztują gorące kompakty z Wolfsburga
Większy niż przedtem
Względem swojego poprzednika nowy Volkswagen Golf Variant jest nieco większy. Auto mierzy 4633 mm długości, inżynierowie jakimś cudem powiększyli rozstaw osi nowego modelu o całe 66 mm (2868 mm), co sprawiło, że pasażerowie mają do dyspozycji więcej miejsca. Kabina została wydłużona o 48 mm (1789 mm), więc przybyło miejsca na nogi. Bagażnik kompaktowego kombi mierzy pomieścić 611 litrów (+6 l względem poprzednika), jednak po złożeniu siedzeń wartość wzrasta aż do 1642 litrów (+22 l względem poprzednika). Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika będzie można otworzyć poprzez machnięcie nogą, bez konieczności sięgania do przycisku.
Zobacz: Te rzeczy rażą w nowym Golfie 8! To już nie to samo!
Wersje wyposażenia
Nowy Golf Variant już na starcie został zaprezentowany w usportowionej linii R Line oraz wyczynowej Alltrack. Pozostałymi wersjami wyposażenia, które znajdą się w ofercie będą "Golf", "Life" oraz "Style". W przyszłości rodzinę powinien zasilić także Golf Variant R o mocy 310 KM.
R Line wyróżnia się sportową charakterystyką. Nadwozie zdobią ostre zderzaki, czarne dokładki, coś na wzór dyfuzora z atrapami wydechów i duże, czarne felgi. W kabinie również nie brakuje gorących smaczków. Na sportowych, kubełkowych fotelach i spłaszczonej kierownicy znajdą się litery "R". Na desce rozdzielczej nie zabraknie też nastrojowego oświetlenia, a na boczkach drzwi dedykowanych przeszyć.
Przeczytaj także: Tyle kosztuje nowy Volkswagen Golf z 90-konnym silnikiem i 5-biegową skrzynią. CENA podstawowej wersji
Alltrack to zabawka dla tych, którzy lubią przygody. Druga generacja wyczynowego kombi jest wyposażona w napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-stopniową skrzynie automatyczną DSG. Co więcej, auto ma podniesione zawieszenie, a tym samym zwiększony prześwit i większą głębokość brodzenia. Kombi w tym wydaniu jest w stanie holować przyczepy o masie do 2 ton.
Gama silnikowa
Choć producent nie informuje w swoim komunikacie, jakie dokładnie jednostki znajdą się pod maską praktycznego Golfa, możemy być niemal pewni, że nic nas nie zaskoczy. Aktualnie gamę silnikową kompakta otwiera 1-litrowy silnik TSI o mocy 90 KM lub 110 KM, połączony z 5- lub 6-biegowym manualem. Zaraz obok znajdują się 1,5-litrowe jednostki TSI o mocy od 130 KM do 150 KM, które współpracują z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi lub 7-stopniowym DSG.
Poza benzyniakami producent oferuje także 2-litrowe silniki TDI SCR, których moc sięga od 115 do 150 KM. Te słabsze pracują wyłącznie z 6-biegowym manualem, zaś te mocniejsze ze skrzynia automatyczną DSG. Kto wie, może z uwagi na napęd 4MOTION dla wersji Alltrakc producent pokusi się o jeszcze mocniejsze jednostki?
Sprzedaż w Polsce
Na moment publikacji polski importer nie podzielił się z nikim informacjami na temat cen nowego modelu Volkswagen Golf Variant. Nie wiadomo też kiedy ruszy przyjmowanie zamówień. Istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że pierwsze egzemplarze zobaczymy na drogach jeszcze w tym roku.