Względem protoplasty tegoroczna odsłona hiszpańskiego sportowca wydłużono do 4386 mm (+10 mm) oraz obniżono do 1599 mm (-2 mm). Groźny, dynamiczny wygląd odświeżonego modelu podkreśla zupełnie przemodelowana facjata. LED-owe światła do jazdy dziennej zwężono, natomiast grill i wloty powietrza znacząco powiększono.
Sprawdź: 2020 Seat Ateca oficjalnie! Jakie zmiany przyniósł lifting SUV-a?
Co więcej, w karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie.
Oferta hiszpańskiego sportowca po liftingu została poszerzona o sześć rodzajów felg - w tym sportowe Sports Black oraz Cooper - a także sześć kolorów karoserii. Na liście wyposażenia znajdzie się również sportowy układ wydechowy marki Akrapovič.
Nowa kabina
Wnętrze Cupry zostało przeprojektowane z myślą o komforcie podróżujących. Do dyspozycji kierowcy zostanie oddana zupełnie nowa kierownica CUPRA, wyposażona w przycisk zapłonu, selektor trybów jazdy, a także aluminiowe, sportowe nakładki pedałów.
Inżynierowie zamontowali też większe łopatki do zmiany biegów, co ma pozytywnie wpłynąć na wrażenia z jazdy. Ponadto pokonywanie ostrych zakrętów nie będzie problemem, gdyż z pomocą przyjdą fotele kubełkowe, zawarte w wyposażeniu standardowym.
Design kabiny stał się bardziej wyrazisty. To wszystko zasługa elementów w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowym obudowom nawiewów i radia oraz podświetlanych portów USB (typu C) – dwa takie gniazda znajdziemy w przednim oraz tylnym rzędzie.
Nowa Cupra Ateca to również szerokie możliwości personalizacji, m.in. poprzez dobór najbardziej odpowiadających wersji foteli. W standardowej wersji otrzymujemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi.
Klienci, którzy zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej, naturalnej skóry Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.
Czas cyfryzacji
Deskę rozdzielczą zdobi cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25-cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z nawigacji satelitarnej można skorzystać nie za pomocą 9,2-calowego ekranu dotykowego, ale również za pomocą głosu. Wszystko dlatego, że odświeżony SUV został wyposażony w przydane rozwiązania technologiczne, jak m.in. system Full Link, który umożliwia bezprzewodowe podłączenie smartfona do samochodu (Apple CarPlay i Android Auto).
Przeczytaj także: Tak ewoluowała Cupra, zanim stała się wyodrębnioną marką
Inżynierowie Cupry wzięli pod uwagę korzystanie z samochodu nie tylko podczas jazdy, ale i postoju. W tym celu użyto aplikacji Connect, która pozwala na sprawdzenie informacji odnośnie podróży, miejscu zaparkowaniu auta lub przekroczeniu prędkości. Na pokładzie znajdzie się też mnóstwo systemów asystujących, tj. Pre-Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), Travel Assist, Emergency Assist czy Side and Exit Assist.
Osiągi godne sportowca
Priorytetem dla projektantów Cupry było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu również nowa odsłona została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia DSG przenosi moment na wszystkie cztery koła (4Drive), w wyniku czego sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 247 km/h.
Za wyhamowanie auta odpowiedzialne są dedykowane hamulce marki Brembo. W zależności od okoliczności, kierowca sportowca będzie miał do dyspozycji sześć trybów jazdy: Normalny, Sportowy, Cupra, Śnieg, Off-road oraz Indywidualny.
Cupra Ateca - osiągi
Silnik | R4, 2.0 TSI |
Moc | 300 KM & 400 Nm |
Skrzynia | DSG7 |
Napęd | 4Drive (4x4) |
0-100 km/h | 4,9 s. |
Prędkość max. | 247 km/h |