Trzecia generacja Mercedesa Vito doczekała się modernizacji. Model, który jest produkowany od 6 lat zmienił się bardzo subtelnie, ale garść uaktualnień zdecydowanie umili jazdę tym autem. Nie obyło się również bez elektryfikacji. Trzeba przyznać, że deklarowany przez producenta zasięg jest imponujący.
Mercedes-Benz eVito Tourer wygląda jak zwykłe Vito, ale w przednim zderzaku umieszczono gniazdo do ładowania akumulatora o sporej pojemności 90 kWh. Baterie umieszczono w podłodze, dzięki czemu środek ciężkości został obniżony. Użytkowy, elektryczny Mercedes eVito ma 204-konny silnik benzynowy i przekładnię o stałym przełożeniu. Do dyspozycji kierowcy jest również tryb D auto, który pozwala na intensywną rekuperację energii. Układ ma gwarantować zasięg aż 421 km, ładowanie od 10 do 80% z pełną mocą 110 kW ma zajmować 45 minut.

i
Jeśli chodzi o wnętrze, to projekt pozostał niezmieniony. Kabina Vito zdradza już jego wiek, ale dla tych, którzy oczekują lepszych materiałów i klimatu z osobówki jest jeszcze Klasa V. Robocze Vito zyskało odświeżony system multimedialny, cyfrowe lusterko wsteczne, lepszą kamerę cofania i nowy wzór tapicerki. To nie jedyne nowości jakie zobaczymy w użytkowym Mercedesie. Pod maskę zawitają nowe silniki spalinowe, a na liście opcji znajdzie się również zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC.
Zamówienia na wersję po liftingu będą przyjmowane od 16 marca, a ceny auta zaczynają się od 91 700 zł. Na eVito musimy poczekać do lata - wtedy otworzą się zamówienia na elektrycznego vana w wersji Tourer.

i