Debiutuje Opel Astra Electric
Po oficjalnym debiucie elektrycznego Peugeota E-308, kwestią czasu było, aż bliźniacza francuskiemu kompaktowi Astra również doczeka się bezemisyjnej odmiany. Debiutuje nowy Opel Astra Electric, który podobnie jak kuzyn znad Sekwany, będzie dostępny w dwóch wersjach - pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi (Sports Tourer). Poszerzając gamę modelową Opla Astry o bateryjny wariant, producent z Rosenheim ma powody do dumy. To przede wszystkim pierwsza elektryczna Astra w historii, ale także pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.
„Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy „Greenovation”, czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Pod maską nie ma zaskoczeń
Podobnie jak Peugeot E-308, nowy Opel Astra Electric jest napędzany przez silnik elektryczny o łącznej mocy 156 KM (115 kW) i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to natomiast 170 km/h. Wyposażona w litowo-jonową baterię o pojemności 54 kWh, składającą się z 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów, powinna przejechać nawet do 416 km na jednym ładowaniu. Oczywiście zakładając, że osiągalne będzie uzyskanie średniego deklarowanego przez WLTP zużycia energii na poziomie 14,9 kWh/100 km.
W uzyskaniu dobrego wyniku wiele zależy od stylu jazdy, który kierowca będzie mógł dopasować do swoich preferencji trzema trybami jazdy - Eco, Normal i Sport. A co gdy prądu zabraknie? Zdaniem producenta naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. z pomocą 100‑kilowatowej ładowarce powinno zająć niecałe 30 minut. Ważniejsze jest jednak to, że nowa Astra Electric jest już standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Czy elektryczna Astra jest wciąż praktyczna?
W najnowszej, bezemisyjnej wersji Astry Sports Tourer Electric akumulator trakcyjny został w całości ukryty pod podwoziem, w wyniku czego nie zmniejszyła się ilość miejsca dostępnego dla pasażerów tylnego rzędu czy bagaży. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Z kolei po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1553 litrów. W obydwu konfiguracjach to o ok. 80 litrów mniej, niż w spalinowej odmianie.
Ile w Polsce kosztuje Opel Astra Electric?
Na ten moment ceny elektrycznego Opla Astry Electric oraz Opla Astry Sports Tourer Electric nie są jeszcze znane. Wiemy natomiast, że polskie salony zaczną składać zamówienia na bezemisyjnego kompakta już od wiosny przyszłego roku. Jakiej ceny możemy się spodziewać? Tanio na pewno nie będzie, bowiem już Opel Astra Plug-in Hybrid startuje w wersji "Elegance" od 174 500 zł.