Debiutuje Skoda Enyaq RS iV
Do elektrycznej rodziny modelu Enyaq iV dołączyła właśnie druga, usportowiona odmiana. Pierwszą była dynamiczna i modna Skoda Enyaq RS iV Coupe, którą producent z Czech zaprezentował w lutym bieżącego roku. Kilka miesięcy później oferta powiększa się o bardziej praktyczny wariant w klasycznym nadwoziu. Czy poza sylwetką te auta się czymś różnią?
Skoda Enyaq RS iV - moc i zasięg
Za napęd w topowej odmianie Enyaqa iV odpowiada ten sam zespół napędowy, który debiutował w Volkswagenie ID.5 GTX. Mamy więc dwa silniki elektryczne (po jednym na oś), które generują łączną moc 300 KM i 460 Nm. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej "setki" w 6,5 sekundy oraz rozwinięcie prędkości maksymalnej 180 km/h.
Całość napędza litowo-jonowy akumulator o pojemności 82 kWh, co według producenta, wystarcza na pokonanie nawet do 500 km na jednym ładowaniu. Czy ładuje się tak szybko, jak rozpędza? Auto przyjmuje do 135 kW, co pozwala kierowcy uzupełnić baterie od 10 do 80 proc. w nieco ponad 30 minut.
Skoda Enyaq RS iV jest pełna pikantnych detali
Skoda Enyaq iV występuje w kilku kolorach, jednak topowy wariant RS wyróżni się z tłumu lakierem "Zieleń Mamba". Ponadto auto już w standardzie posiada specjalny pakiet aerodynamiczny (0,23 Cx), matrycowe reflektory LED i duże, nawet 21-calowe felgi o dedykowanym wzorze. W kinie z kolei nie brakuje jaskrawych przeszyć, alcantary i dekoracji imitujących włókno węglowe. Mówiąc w skrócie, jest bardzo rasowo.