Nowe Subaru Forester Sport podczas oficjalnego debiutu w Japonii zrobiło nie małe wrażenie. Po ponad roku od światowej premiery piątej generacji, pod maskę crossovera zamiast 2-litrowej hybrydy czy 2,5-litrowego wolnossącego boxera trafiła benzynowa jednostka turbo o pojemności 1,8-litra. Turbodoładowany motor generuje moc 177 KM w zakresie od 5200 do 5600 obr./min. oraz 300 Nm już od 1600 do 3600 obr./min. Cała moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą bezstopniowej skrzyni CVT.
Sprawdź: Znamy polskie ceny Subaru Forester. W ofercie tylko jedna wersja silnikowa
Zasadniczo nowa jednostka jest jedynym dużym zaskoczeniem w nowej wersji Sport. Cała reszta, jak na usportowione warianty przystało, jest z zewnątrz opakowana w czarne dodatki tj. grill czy felgi. Kabina auta została z kolei przyozdobiona skórą oraz przyjemnym w dotyku zamszem.
Kiedy w Polsce?
Niestety, na tę chwilę producent nie może przewidzieć, na których dokładnie rynkach zawita nowy Forester Sport. Warto też zaznaczyć, że wprowadzenie go do Europy wiąże się ze spełnieniem norm, które są coraz bardziej zaostrzane. W Stanach Zjednoczonych natomiast auto występuje już z większym, 2,5-litrowym boxerem, a jak wiemy, Amerykanie nie przepadają za małymi jednostkami. Mówiąc w prost, losy Forestera Sport nie są pewne - przynajmniej w Polsce.