Suzuki wprowadza do oferty model, który wielu klientów dobrze zna. Kojarzycie te kształty? Dokładnie - to Toyota RAV4, po drobnych zmianach, ale z całym dobrodziejstwem jej hybrydowego napędu. SUV o nazwie Across z miejsca stanie się najmocniejszym Suzuki w ofercie, bo bazuje na japońskiej hybrydzie plug-in o mocy systemowej 306 KM.
Sprawdź: Tak zmieniła się Toyota RAV4 Hybrid. Piąta generacja SUV-a to rewolucyjna ewolucja - TEST, OPINIA
Mówi się, że zgoda buduje i tak jest też tym przypadku. Porozumienie Toyoty i Suzuki pozwoliło na zbudowanie RAV4, z nieco zmienionym przodem, który będzie uzupełniał europejską gamę tej drugiej marki. Suzuki z pewnością nie pozostanie dłużne i pozwoli Toyocie na podobne ruchy, tyle że na innych rynkach i kontynentach.
Dla klienta ważne jest, że będzie mógł chodzić od salonu do salonu w poszukiwaniu lepszej oferty na, de facto, ten sam samochód. Suzuki Across różni się nieco "zmiękczonym" przodem i obecnością innych emblematów. Pod maską pracuje układ hybrydowy typu plug-in, a więc taki, który pozwala osiągnąć symboliczne zużycie paliwa, przy założeniu, że będziemy podłączać samochód do gniazdka lub miejskiej ładowarki. Zasięg "na prądzie" w przypadku Toyoty wynosi około 60 km.
Niezmienione pozostało również wnętrze. Różnice mogą dotyczyć wyposażenia w poszczególnych wersjach, choć możemy się spodziewać, że znana i udana konstrukcja Toyoty, nawet po zmianie tożsamości będzie wyposażona w komplet systemów bezpieczeństwa i asystujących.
Premiera rynkowa zaplanowana jest na ostatni kwartał 2020. Wtedy też zadebiutuje Toyota RAV4 z tym samym układem napędowym. Ceny pozostają na razie tajemnicą.