Pamiętacie model GT86? To zwinne japońskie coupe trafiło do sprzedaży w 2012 roku i przez blisko 8 lat sprzedało się w ponad 200 tys. egzemplarzy. Teraz przyszedł czas na dumnego następcę - Toyotę GR 86. Nowy model z rodziny GR odziedziczył po swoim poprzedniku charakter sportowego samochodu dającego prawdziwą radość z jazdy i nie tylko. Kiedy auto trafi na rynek pod koniec roku, będzie najlżejszym - dzięki aluminiowemu dachu i elementom nadwozia - czteromiejscowym coupe w swoim segmencie (1270 kg).
Sprawdź: TEST Toyota GT86 2.0 Boxer 200 KM 6MT: samochodowy survival
Większy i mocniejszy
Pod maską nowej GR-ki znajdzie się 4-cylindrowy benzyniak typu boxer o pojemności 2,4-litra, który poza większą mocą oferuje także lepsze osiągi. Jednostka ta ma generować 235 KM i 250 Nm, co w połączeniu z 6-biegowym manualem ma pozwolić na przyspieszenie do pierwszej "setki" w 6,3 sekundy, czyli o ponad sekundę szybciej, względem swojego poprzednika. Niestety, z uwagi na większą pojemność skokową silnika, auto będzie podlegać wyższej akcyzie (18,6 proc.).
Zobacz: Od razu po zakupie ZYSKUJE na wartości. Toyota GR Yaris to dobra inwestycja
Sztywniej i pewniej
Ponadto wymiary modelu GR 86 są niemal identyczne jak GT86, a tym samym utrzymał nisko położony środek ciężkości, co przyczynia się do jeszcze bardziej zwinnego prowadzenia. Sztywność skrętną poprawiono o około 50 proc. w porównaniu z GT86, dzięki czemu auto prowadzi się bardziej dynamicznie i pewniej pokonuje zakręty. Więcej szczegółów dotyczących nowego GR 86 w Europie Toyota zaprezentuje jeszcze w tym roku.
Toyota GR 86 (2021) - dane techniczne
Długość | 4265 mm |
Szerokość | 1775 mm |
Wysokość | 1310 mm |
Rozstaw osi | 2575 |
Masa własna | 1270 |
Napęd | RWD (tylny) |
Zawieszenie (przód) | Kolumny MacPhersona/ |
Zawieszenie (tył) | Podwójne wahacze |
Hamulce (przód) | Tarczowe, wentylowane |
Hamulce (przód) | Tarczowe, wentylowane |
Opony | 215/40/R18 |