Tak wygląda nowa, topowa wersja Toyoty Hilux. GR Sport to nawiązanie do sportowego dziedzictwa i sukcesów marki, również w najtrudniejszym rajdzie świata. Zespół Toyota GAZOO Racing stał się inspiracją do stworzenia pickupa, który wyróżnia się sportową stylizacją i dodatkami mającymi poprawić wrażenia z jazdy. Co zmieniło się w Toyocie Hilux GR Sport względem pozostałych wariantów?
Polecany artykuł:
W Hiluxie GR Sport przybyło sportowych akcentów, emblematów GR Sport oraz stylistycznych dodatków, które podkreślają charakter auta. Pojawił się nowy, czarny grill przedni z napisem Toyota, a także 17-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Takim samym lakierem wykończone zostały lusterka, a czarny motyw bocznych stopni i błotników kontrastuje z jaskrawoczerwonymi sprężynami i amortyzatorami.
Zmiany we wnętrzu
We wnętrzu znalazły się z kolei sportowe fotele wykończone skórą i zamszem, a także przeszyte czerwoną nitką. Logotypy GR Sport umieszczone są na fotelach, przycisku rozruchu silnika, dywanikach i wyświetlaczu. Nie zabrakło również wstawek imitujących włókno węglowe i sportowych nakładek na pedały. O wyposażenie i komfort również nie musimy się martwić, bo Hilux GR Sport bazuje na dotychczasowej, topowej odmianie.
Toyota Hilux GR Sport - prowadzenie
Lista zmian nie kończy się oczywiście na dodatkach stylistycznych. Toyota obiecuje, że Hilux GR Sport będzie prowadził się lepiej. To efekt zmian w układzie jezdnym. Kluczową zmianą w układzie zawieszenia ma być wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione, a w aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje. W efekcie samochód ma dawać poczucie niezawodności w najbardziej wymagających sytuacjach. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma więc poprawione właściwości jezdne - karoseria zachowuje się stabilnie, nadwozie ma przechylać się w mniejszym stopniu, a tylna oś ma lepiej trzymać się drogi.
Zmiany nie objęły układu napędowego, co oznacza, że Toyota Hilux GR Sport ma pod maską 2.8-litrowy silnik diesla o mocy 204 KM. Moment obrotowy 500 Nm jest przekazywany na koła za pomocą 6-stopniowej skrzyni automatycznej i może trafiać na tylną lub na obie osie. Nowy Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.