Toyota Hilux od 50 lat dzielnie spełnia oczekiwania wymagających kierowców, i jak na pięćdziesięciolatka trzyma się świetnie. Pojazd ten od początku był samochodem o wyraźnie roboczym charakterze, ewoluującym przez dziesięciolecia. Oblicze pick-upa zmieniały kolejne ewolucje i elementy wzbogacające wyposażenie. Jeszcze w latach 90. XX wieku od tego typu auta wymagało się niezawodności i dużej sprawności w terenie.
Dziś oprócz tego, że półciężarówka ma mieć możliwość wjechania w ciężki teren z niemal całą wywrotką piasku na pace, to w środku ma być wykonane i wyposażone jak dobrej klasy osobówka. Od 2016 roku w salonach sprzedaży Toyoty dostępna jest 8. generacja, którą użytkownicy ze spokojem mogą traktować, jako samochód do pracy w tygodniu i dla rodzinny w weekendy. Hilux nabrał charakteru uniwersalnego auta, które oprócz umiejętności przewożenia worków cementu na budowę i bel drewna do drewutni, potrafi zapewniać również komfort osobówki. Kabina oferuje dużo miejsca, a skrzynię ładunkową da się zamknąć akcesoryjnymi zabudowami i przewozić w niej masę mniej lub bardziej potrzebnych rzeczy.
Ósma generacja
Debiut nowego modelu przyczynił się do zwiększenia popularności tego auta w Polsce (testowaliśmy go tuż po premierze - ZOBACZ). Samochód zbudowany na nowej ramie ma jeszcze lepsze możliwości terenowe, może być wyposażony w systemy elektroniczne ułatwiające off-roadową jazdę, a jego ładowność wzrosła do 1000 kg. Model przyciąga nabywców zarówno praktycznością i odpornością na trudne warunki, jak i wysokim komfortem i bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, czy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Pakiet zawiera: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych oraz układy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i rozpoznawania znaków drogowych (RSA), a także zaawansowane systemy sterowania hamowaniem, w tym ABS, EBD, VSC i TSC. Oprócz tego, że zmieniło się nadwozie i wnętrze, użytkownik może liczyć na wysoką sztywność i wytrzymałość podwozia, mocne zawieszenie i sprawdzony układ napędowy.
Hilux dysponuje dołączanym napędem na wszystkie koła z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Jazdę w terenie ułatwiają system aktywnej kontroli trakcji, funkcja wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia oraz funkcja wspomagania ruszania pod górę. Pick-up napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 2.4 D-4D. Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem generuje moc 150 KM i 400 Nm. Motor łączony do wyboru z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Duży wybór w Polsce
Polska oferta zawiera do wyboru wszystkie trzy rodzaje kabin. Toyotę Hilux zamówić można z kabiną pojedynczą (SingleCab), przedłużoną czteromiejscową (ExtraCab) i pięciomiejscową podwójną (DoubleCab). O ile krótkiego Hiluxa i wersję ExtraCab można zamówić z napędem na tył, to odmiana DoubleCab jest oferowana wyłącznie z napędem na cztery koła, do wyboru ze skrzynią manualną lub automatem. Auto w wersji z napędem na tył pociągnie przyczepę z hamulcami o masie 3000 kg, a w odmianie 4x4 może holować masę 3200 kg. W przypadku przyczep bez hamulców masa określana jest na 750 kg. W Polsce kupimy również Toyotę Hilux w wersjach, które nie są dostępne w innych zakątkach świata. Jedna z nich jest efektem współpracy Toyoty z polską firmą tuningową, a druga z legendarną marką Arctic Trucks.
Toyota Hilux Arctic Trucks
Islandczycy przygotowali pakiety techniczne i stylistyczne dla kilku modeli Toyoty, w tym Hiluxa. Zamówić można modyfikacje zawieszenia, lift nadwozia i poszerzenia błotników, by pomieściły większe koła AT o wysokości 35 cali. Całość uzupełniają nowe felgi, chlapacze z dumnym znakiem „Arctic Trucks”, dodatkowe stopnie ułatwiające zajmowanie miejsc w samochodzie oraz takie dodatki, jak specjalistyczne klucze do kół czy kalibratory prędkościomierza i dodatkowe homologacje drogowe. Przygotowanie Toyoty Hilux Arctic Trucks trwa średnio dziesięć dni, a koszt modyfikacji, w zależności od modelu, oscyluje wokół 50 tysięcy złotych.
Toyota Hilux Hilly
W Polsce znajdziemy jeszcze jedną, wyjątkową wersję Toyoty Hilux. To limitowana edycja Hilly przygotowana przez Toyota Motor Poland i firmę tuningową Carlex Design. W tej odsłonie legendarny pick-up otrzymał nowe zderzaki i grill, poszerzone błotniki, a także tylny spojler. Nie zabrakło nakładek na środku i krawędzi maski oraz na wlewie paliwa. Całość współgra z charakterystyczną grafiką na nadwoziu, które jest dostępne w dwóch kolorach - perłowym białym i czarnym. Auto zmieniło się również we wnętrzu, a to przede wszystkim za sprawą tapicerki ze skóry nappa i czerwonych wstawek oraz nowej, obszytej skórą kierownicy. Na tym zmiany się nie kończą. Toyota Hilux Hilly dysponuje systemem podnoszenia zawieszenia firmy Pedders i poszerzonymi aluminiowymi obręczami w rozmiarze 18 cali, z terenowymi oponami BFGoodrich All Terrain 265/60 R18, a także patrolowym oświetleniem LED. Dodatkową ciekawostką jest układ wydechowy wyposażony w system generujący sportowy dźwięk jednostki V8, sterowany przez aplikację mobilną.
Przepis na pick-upa sukcesu
Ramowa konstrukcja, wysoki poziom bezpieczeństwa, mnogość wersji nadwoziowych i solidny napęd. Do tego długa lista dodatków i dedykowanych akcesoriów. Aż tyle do zaoferowania ma współczesna Toyota Hilux. Od pięć dekad Toyota jest wierna oryginalnej formule tworzącej sprawdzony przepis na auto typu pick-up. Dzięki temu japoński producent proponuje nabywcom najbardziej wszechstronną 1-tonową półciężarówkę, która na wielu rynkach pozostaje liderem sprzedaży. Toyota Motor Poland w 2018 roku z okazji 50-lecia Hiluxa wprowadziła do oferty edycję Selection 50, wprowadzoną na polski rynek w limitowanej serii 50 egzemplarzy. Testowaliśmy ten samochód - KLIKNIJ i SPRAWDŹ.
Oferta na rok 2019
Cena Toyoty Hilux rozpoczyna się w Polsce od 111 500 zł brutto. Tyle kosztuje nadwozie SingleCab. Na odmianę ExtraCab (półtorej kabiny) trzeba przeznaczyć minimum 119 100 zł brutto. Nadwozie z podwójną kabiną (DoubleCab) jest wycenione od 137 900 zł brutto. Toyota dostosowując się do potrzeb i wymagań klientów, oferuje atrakcyjne finansowanie dla osób fizycznych oraz dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Zapewnia nawet 50% niższe miesięczne raty w porównaniu do rat leasingu standardowego. Umożliwia zwrot samochodu po zakończeniu umowy oraz wymianę na nowy nawet po 2 latach. Pełny cennik i specyfikacja wyposażona do pobrania w zamieszczonym linku.
KLIKNIJ i POBIERZ - pełny cennik i wyposażenie
Standardowe wyposażenie zawiera klimatyzację manualną, system audio z wyświetlaczem i odtwarzaczem CD, 4 głośniki, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS), 7 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej czy system opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika. Oferta gwarancyjna obejmuje 3 lata lub do 100 000 km przebiegu. 3 lata na wady powłoki lakierniczej (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma 1 rok gwarancji, 6 lat na perforację korozyjną nadwozia (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma 3-letnią gwarancję).
DANE TECHNICZNE
Silnik | 2.4 D-4D 6 M/T lub 6 A/T |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Rodzaj paliwa | olej napędowy | |||||
Liczba i układ cylindrów | 4 cylindry, rzędowy | |||||
Mechanizm zaworów | 16-zaworowy DOHC | |||||
Rodzaj wtrysku | common rail | |||||
Pojemność skokowa | 2393 cm3 | |||||
Średnica × skok [mm × mm] | 92,0 x 90,0 | |||||
Stopień sprężenia | 15,6:1 | |||||
Maksymalna moc | 150 KM (110 kW) przy 3400 obr./min. | |||||
Maksymalny moment obrotowy | 400 Nm przy 1600–2000 obr./min. | |||||
Osiągi | SingleCab 2.4 D-4D 150 KM |
ExtraCab 2.4 D-4D 150 KM |
DoubleCab 2.4 D-4D 150 KM |
|||
skrzynia biegów i napęd | 6 M/T 4×2 | 6 M/T 4×4 | 6 M/T 4×2 | 6 M/T 4×4 | 6 M/T 4×4 | 6 A/T 4×4 |
Maksymalna prędkość [km/h] | 175 | 170 | 175 | 170 | 170 | 170 |
0–100 km/h [s] | 13,2 | 13,2 | 13,2 | 13,2 | 13,2 | 12,8 |
Zużycie paliwa średnie [l/100 km] |
8,1 | 7,1 | 6,8 | 6,8-7,0 | 6,8-7,0 | 7,2 |
Zużycie paliwa w mieście [l/100 km] |
7,9 | 8,3 | 7,9 | 7,9-8,2 | 7,9-8,2 | 8,5 |
Zużycie paliwa w trasie [l/100 km] |
6,1 | 6,4 | 6,1 | 6,1-6,3 | 6,1-6,3 | 6,5 |
Średnia norma emisji spalin | 178 | 187 | 177 | 178-175 | 178-185 | 189 |
Pojemność zbiornika paliwa | 80 litrów | |||||
Zawieszenie przód | podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator | |||||
Zawieszenie tył | resory piórowe | |||||
Hamulce Przód | tarczowe wentylowane | |||||
Hamulce Tył | Bębnowe |
WYMIARY
Wymiary | SingleCab | ExtraCab | DoubleCab | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Długość całkowita [mm] | 5330 | 5330 | 5330 | |||
Szerokość całkowita [mm] | 1800 | 1855 | 1855 | |||
Wysokość całkowita [mm] | 1795 | 1810 | 1815 | |||
Rozstaw kół z przodu [mm] | 1500 | 1540 | 1540 | |||
Rozstaw kół z tyłu [mm] | 1510 | 1550 | 1550 | |||
Zwis przedni [mm] | 1000 | 1000 | 1000 | |||
Zwis tylny [mm] | 1250 | 1250 | 1250 | |||
Rozstaw osi [mm] | 3085 | 3085 | 3085 | |||
Minimalny prześwit [mm] | 277 | 289 | 293 | |||
Kąt natarcia [°] | 30 | 31 | 31 | |||
Kąt zejścia [°] | 25 | 26 | 26 | |||
Głębokość brodzenia [mm] | 700 | 700 | 700 | |||
Promień zawracania między krawężnikami [m] | 6,3 | 6,4 | 6,4 | |||
Promień zawracania między ścianami [m] | 6,7 | 6,7 | 6,7 | |||
Długość skrzyni ładunkowej [mm] | 2350 | 1840 | 1555 | |||
Szerokość skrzyni ładunkowej [mm] | 1575 | 1540 | 1540 | |||
Wysokość skrzyni ładunkowej [mm] | 480 | 480 | 480 |
MASY
Masy | SingleCab | ExtraCab | DoubleCab | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Masa własna pojazdu [kg] | od 1870 do 2030 | od 1915 do 2105 | od 2070 do 2170 | |||
Ładowność maksymalna [kg] | od 1045 do 1105 | od 1040 do 1110 | od 1085 do 1110 | |||
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | od 2950 do 3080 | od 3000 do 3150 | 3210 | |||
Masa przyczepy holowanej z hamulcami [kg] |
od 2800 do 3500 | od 3000 do 3200 | 3200 | |||
Masa przyczepy holowanej bez hamulców [kg] |
750 | 750 | 750 | |||
Maksymalny dopuszczalny nacisk na główkę haka holowniczego [kg] |
od 115 do 130 | od 120 do 130 | 130 |
*Partnerem artykułu jest marka Toyota |
Zadbaj o pielęgnację cery! Kosmetyki w świetnych cenach dostaniesz na Skin79 kody rabatowe.