Alzacka firma Dangel, doświadczona w tworzeniu specjalnych pojazdów 4x4, dzięki masie odpowiednich podzespołów stworzyła połączenie podwyższonego prześwitu i napędu na cztery koła dedykowanego do użytkowych Opli budowanych na platformie podłogowej EMP2. Modele Opel Combo Cargo i Opel Vivaro w wersji 4x4 mają stawić czoła nawet najbardziej wymagającym warunkom eksploatacji. Napęd ten jest oferowany w Polsce, w cenie 31 000 zł netto (zarówno w przypadku Combo Cargo, jak i Vivaro).
Tryby jazdy do wyboru
Użytkownicy Combo Cargo i Vivaro mają do wyboru tryby jazdy. Ustawienia są przełączane pokrętłem na desce rozdzielczej. W trybie "Eco" układ 4x4 jest odłączony i pojazdy korzystają wyłącznie z napędu na przednie koła, co ogranicza spalanie, emisję oraz zużycie opon na przykład w czasie jazdy autostradą. W trudniejszym terenie kierowca może włączyć tryb "Auto 4WD" bez zatrzymywania samochodu. Wtedy, gdy tylko przednie koła zaczynają tracić przyczepność, sprzęgło wiskotyczne oraz centralny mechanizm różnicowy przekazują część momentu obrotowego na tylną oś. W jeszcze cięższych warunkach kierowca może skorzystać z funkcji blokady tylnego mechanizmu różnicowego "R. Lock".
Standardowe wyposażenie Combo Cargo 4x4 obejmuje aktywny system bezpieczeństwa ESP, osłony pod silnikiem i skrzynią biegów oraz prześwit podniesiony o 90 mm. Dostępne są również dodatkowe osłony zbiornika paliwa i tylnej osi oraz dalsze zwiększenie prześwitu o 20 mm (łącznie aż do 300 mm). Przy kątach natarcia i zjazdu wynoszących odpowiednio 26,6 i 38,3 stopnia oraz kącie rampowym 26 stopni, Combo 4x4 może jechać pod górę przy nachyleniu terenu do 41 stopni.
Zobacz również: Debiutuje bezemisyjny Opel Vivaro-e! Elektryczny dostawczak przejedzie do 330 km na jednym ładowaniu
Pod względem dzielności terenowej Opel Vivaro 4x4 jest również porównywalny z samochodami sportowo-użytkowymi. To zasługa prześwitu zwiększonego nawet o 60 mm (łącznie do 245 mm), kątów natarcia i zejścia 20,4/31 stopni oraz kąta rampowego do 20 stopni. Jeżeli chodzi o jazdę pod górę, Vivaro 4x4 poradzi sobie z nachyleniem drogi do 23,7 stopnia — w zależności od masy ładunku (do 1344 kg) oraz innych czynników, takich jak opony czy rodzaj nawierzchni.
Oprócz trzyosobowej kabiny (podwójny fotel pasażera), najdłuższej przestrzeni ładunkowej (3440 mm) w swojej klasie oraz ładowności do 880 kg, mierzący do 4753 mm długości Opel Combo Cargo 4x4 oferuje ten sam niezrównany zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, co pozostałe odmiany dostawcze oraz osobowy Combo Life. Przydatne wyposażenie obejmuje między innymi: adaptacyjny tempomat, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu oraz wyświetlacz projekcyjny. We wszystkich dostawczych wersjach Combo, nie wyłączając Cargo 4x4, dostępna jest opcjonalna tylna kamera cofania.
Nie przegap: Opel zaprezentował elektrycznego vana! Opel Zafira-e Life to bezemisyjny salon na kołach - GALERIA
Opel Vivaro 4x4, dostępny jako furgon w trzech długościach — małej, średniej i dużej — z mocnymi 2‑litrowymi silnikami Diesla i kubaturą przestrzeni ładunkowej do 6,6 m3, wyróżnia się także autentyczną dzielnością w terenie. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii. Z przednią kamerą i czujnikami radarowymi współpracują między innymi asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją redukcji prędkości silnikiem, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego i ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu. Samochód ma też przednie i tylne czujniki parkowania.