Nowe doblo zewnętrzną stylistyką nawiązuje do swego poprzednika i nie jest to wcale przypadek, tylko celowy zamysł, bo poprzednia generacja była bardzo dobrze przyjęta na rynku, a podobne zewnętrznie do niej nowe auto może się tylko dobrze kojarzyć. Za to pod względem konstrukcyjnym mamy do czynienia z całkowicie nowym pojazdem zbudowanym na nowej płycie podłogowej z największym rozstawem osi wśród konkurencji i innowacyjnym zawieszeniem tylnym Bi-Link.
Osobowa wersja może przewozić do siedmiu osób. Możliwość wyjmowania dodatkowych foteli, składania siedzeń oraz liczne schowki pozwala na kształtowanie wnętrza pojazdu według własnych pomysłów. Auto dysponuje przy okazji największym w tej kategorii bagażnikiem. Samochód został zaprojektowany także z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa, o które dbają m.in. nowatorskie przednio-boczne poduszki powietrzne, spełniające funkcję ochrony nie tylko głowy, ale też i klatki piersiowej.
W standardowym wyposażeniu osobowych wersji znajduje się ABS z elektronicznym korektorem hamowania EBD oraz ESP z systemem Hill-Holder, pozwalającym na płynne ruszanie pod górę. Na pokładzie nie brakuje urządzeń podnoszących komfort podróżowania czy ułatwiających prowadzenie pojazdu.
Oferta silnikowa nowego doblo na rynek krajowy składa się z czterech silników: jednego benzynowego i trzech jednostek wysokoprężnych z serii Multijet. Motory posiadają homologację Euro 4 lub Euro 5. W tych z normą Eurą 5 seryjnie jest montowany układ Start&Stop, sterujący automatycznym wyłączaniem silnika podczas postoju, co obniża zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Ponadto wszystkie diesle z Euro 5 mają filtr cząstek stałych DPF. Uzupełnieniem systemu Start&Stop jest wskaźnik zmiany biegów, który podpowiada kierowcy, kiedy zmienić bieg, aby jak najlepiej wykorzystać silnik. Użytkownik nowego doblo dostanie jeszcze do dyspozycji bezpłatną aplikację "eco:Drive". To specjalne oprogramowanie, poprzez port USB pozwoli zanalizować styl jazdy kierowcy i pomóc mu w uzyskiwaniu jak najniższego zużycia paliwa.
Gama modeli nowego doblo w wersji towarowej o nazwie cargo obejmuje 7 rodzajów nadwozia. Są to furgon z krótkim lub długim rozstawem osi, furgon z podwyż-szonym dachem, 5-miejscowa wersja kombi z krótkim lub długim rozstawem osi oraz szczególnie interesujące platformy do zabudowy (też o dwóch rozstawach osi) przeznaczone do indywidualnej adaptacji nadwozia. W zależności od wybranego rodzaju nadwozia, drzwi bocznych, tylnych, silnika (gama taka jak w wersji osobowej) możliwych jest około 400 różnych kombinacji. Jest naprawdę z czego wybierać. Poza tym nowe cargo może poszczycić się wśród konkurencji największą pojemnością przestrzeni ładunkowej i ładownością do 1000 kg.
Ceny nowego doblo zaczynają się od 56 990 zł, natomiast za najtańszą wersję cargo, platformę do zabudowy, trzeba zapłacić 43 600 zł netto.