Nowy hybrydowy układ napędowy Dual Force Hybrid składa się z 2-litrowego silnika spalinowego oraz wspierającego go motoru elektrycznego. Łącza moc wynosi 180 KM natomiast maksymalny moment obrotowy 191 Nm. Ze względu na zmiany, jakie zaszły pod maską względem słabszej odmiany, akumulator topowej wersji trafił do bagażnika. Mocna hybryda posiada także przeprogramowaną skrzynię e-CVT oraz łopatki za kierownicą pozwalające na większe wyczucie pracy układu podczas dynamicznej jazdy. Deklarowane według producenta spalanie powinno zamknąć się wartością 3,7 l/100 km, a sprint do pierwszych 100 km/h powinien zająć 7,9 s. Brzmi nieźle. Ale czy takie dane pokryją się z praktyką? Postanowiliśmy to sprawdzić profesjonalnym urządzeniem pomiarowym, a wyniki uwieczniliśmy na wideo.
Pełny test: Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT
7,9 sekundy potrzebne do osiągnięcia 100 km/h brzmią nieźle. Nam jednak nie udało się osiągnąć takiego wyniku. Najlepszy czas jaki wykręciła mocna hybrydowa Corolla Hatchback to 8,3 sekundy. W aucie aktywny był tryb sportowy oraz wyłączona kontrola trakcji. Start odbywał się także z wciśniętymi jednocześnie pedałami gazu i hamulca. Bez takiej zagrywki czasy przyspieszeń były znacząco gorsze.
Pomimo rozbieżności między danymi katalogowymi a pomiarami, nowej Corolli nie sposób odmówić jednej cechy. Japoński hatchback jeszcze nigdy nie był tak szybki i tak oszczędny jednocześnie. Obiecywane średnie spalanie 3,7 l/100 km jest bardzo trudne do osiągnięcia. Owszem, można się napocić niemiłosiernie, aby wykręcić ten wynik w mieście, ale taka jazda nie będzie mieć nic wspólnego z uprawianym na co dzień stylem prowadzenia samochodu. Podczas całego testu Corolla zadowoliła się średnio dawką 5,3 l/100 km. Wynik zauważalnie gorszy od obiecywanego, ale biorąc pod uwagę osiągi i tak jest bardzo dobrze.