Obecny Viper to zaawansowany technicznie samochód trzeciej generacji. W jego budowie wykorzystano klasyczny przepis na szybki amerykański wóz, czyli wielki silnik o potężnej mocy i napompowane nadwozie ociekające agresją.
Dodge Viper ACR, którego seryjna produkcja rozpocznie się w trzecim kwartale 2015 roku, to wersja z przewidzianym wyścigowym pakietem aerodynamicznym z lekkich kompozytów. Auto zbudowano z myślą o jeździe po torze wyścigowym, z możliwością dojazdu na taki obiekt na własnych kołach dzięki homologacji drogowej. Klienci będą mogli zamówić podstawowy poziom ACR oraz rozbudowany Extreme Aero. Ten drugi zawiera potężny spojler na klapie, spliter przedniego zderzaka i większy dyfuzor. Siła docisku z takim zestawem jest tak ogromna, że przy szybkości 285 km/h wynosi aż jedną tonę.
Zobacz też: Dodge Viper: narodziny żmii w świetnym filmie promocyjnym
Dla przypomnienia Viper pod maską kryje tradycyjnie wolnossącą jednostkę napędową w układzie V10, a jej pojemność wynosi 8.4 litra. Motor generuje moc 653 KM i 814 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przenoszony na koła tylne za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. W wersji ACR zamontowano lekkie 19-calowe felgi z oponami Kumho Ecsta V720. Zawieszenie Bilsteina daje możliwość regulacji prześwitu w zakresie 76 mm. O wytracanie prędkości dbają ceramiczne tarcze o średnicach 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu, z 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu.