Fiat poinformował, że do końca 2011 roku pozbędzie się fabryki w Termini Imerese na Sycylii, w której dotychczas produkowana była Lancia Ypsilon. Zakupem fabryki zainteresowana jest chińska firma DR Motor, która sprzedaje we Włoszech pod własną nazwą inne chińskie auta marki Chery. Cel Dr motor jest jasny. Firma ta planuje zalać rynek europejski produkowanymi przez siebie tanimi autami. Według instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, DR Motor chce do 2017 roku osiągnąć zdolność produkcji 60 tys. aut rocznie. Pomóc ma w tym celu zainwestowanie w dzisiejszą fabrykę Fiata 115 mln euro.
Przeczytaj koniecznie: Kupujemy używanego vana za ok. 35 tys. zł
Chiński koncern DR Motor planuje wdrażać swój projekt stopniowo. W 2013 roku planuje produkcję 10 tys. aut, zaś w 2017 chce już osiągnąć planowany pułap 60 tys. aut. Początkowo gama modeli obejmować ma tylko cztery modele - DR1, DR2, DR3 i DR5. Wszystkie wymienione modele, poza DR3 są już sprzedawany we Włoszech. Plan DR Motor może jednak okazać się zbyt odważny, gdyż według Samaru w 2011 roku łączna sprzedaż aut Chery z logo DR wyniosła tylko 2500 samochodów.
Patrz także: Czy serwis może zażądać więcej za dodatkową naprawę
Pomóc w ekspansji ma Chińczykom nowy model DR3, który w macierzystym kraju znany jest już jako Chery Fulwin 2, zaś wytwarzany jest także na Ukrainie pod nazwą ZAZ Forza. Atutem DR3, czyli Fulwina 2, jest w opinii Samaru atrakcyjna stylistyka, mocny silnik, dobre wyposażenie, a także stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa. W chińskim teście zderzeniowym to auto uzyskało 4 gwiazdki. Szczegóły dotyczące chińskiej inwestycji DR Motor we włoską fabrykę Fiata ujawnione zostaną na salonie motoryzacyjnym w Bolonii.