Zawody cyklu Gymkhana polegają na precyzyjnej jeździe na czas. W tym roku zawodnicy z całego świata mierzą się na dwóch lustrzanych trasach, ustawionych na obszarze o długości prawie 300 m i szerokości ponad 100 m. W efekcie przygotowany tor jest największym i najszybszym w 10-letniej historii Gymkhana GRiD. Na każdej trasie umieszczono 11 przeszkód. Większość z nich wymaga ominięcia zgodnie z wyznaczonym schematem, a niektóre precyzyjnego trącenia nadwoziem samochodu.
Nie przegap: Toyota Supra – poznaj historię kultowego auta
Kierowcy muszą popisać się umiejętnością perfekcyjnego panowania nad samochodem. Piekielnie ciasne nawroty i ósemki poprzeplatane szybszymi prostymi wymagają bardzo sprawnej pracy gazem, hamulcem i sprzęgłem, a także częstego sięgania po hamulec ręczny. W trakcie tych prób silniki wyją kręcone do odcięcia, a spod kół nieraz wydobywają się kłęby białego dymu.
Trasa wydaje się skomplikowana i faktycznie sporo na niej różnych przeszkód, ale dosyć szybko można się jej nauczyć. Większym wyzwaniem jest dla mnie zmiana techniki jazdy i powstrzymanie od jazdy bokiem siebie oraz auta stworzonego do driftu. Ale z każdym przejazdem przestawiam się i zmieniam ustawienie samochodu. Powinno być szybciej
– mówił na gorąco po pierwszych treningach Paweł Trela jeżdżący zmodyfikowanym Oplem GT, jeden z najszybszych kierowców driftingowych w Europie.
Paweł Trela wśród faworytów
Paweł Trela zajął drugie miejsce w kwalifikacjach klasy samochodów tylnonapędowych (RWD) do zawodów. Polski kierowca stracił tylko 0,2 s do pierwszego Steve'a „Baggsy'ego” Biagioniego. Pokonał zaś świetnego Japończyka Daigo Saito, a także wykręcił najlepszy pojedynczy czas na trasie – 1:34.000. W efekcie Paweł Trela stał się jedynym kierowcą, któremu udało się zejść z czasem przejazdu poniżej 1:35. Wśród startujących pojawiają się inni rozpoznawalni polscy drifterzy – Paweł Borkowski, Grzegorz Hypki, Kuba Przygoński czy Paweł Korpuliński.
Gymkhana GRiD
Zawody odbędą się w dniu 7 września na terenie Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie. Kierowcy będą rywalizowali ze sobą równocześnie na dwóch równoległych torach, po pierwszym przejeździe zamieniając się stronami. Kto w danym pojedynku okaże się szybszy, ten przejdzie dalej. Do rywalizacji w każdej z dwóch klas – aut tylnonapędowych (RWD) i 4x4 (AWD) – przystąpi 16 kierowców.
Driftingowa Toyota GR Supra w Polsce
Podczas zawodów Gymkhana GRiD 2019 w podwarszawskim Nadarzynie, największą gwiazdą będzie driftingowa Toyota GR Supra japońskiego kierowcy Daigo Saito, która przyjechała do Polski prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Testowaliśmy: Czy warto było czekać? Toyota GR Supra 3.0 R6 Turbo
Samochód Saito już zdążył skraść show. W czasie treningów, które odbyły się w środe 4 września, tuningowana GR Supra była jednym z najczęściej fotografowanych samochodów, a w parku maszyn chętnie przyglądali się temu autu nie tylko przedstawiciele mediów, ale i sami zawodnicy.