Volkswagen Golf R Variant jest napędzany doładowanym silnikiem 2.0 TSI o mocy 320 KM i 420 Nm, połączonym z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typową dla Golfa R. Kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem R Performance możliwa jest prędkość maksymalna 270 km/h. Pakiet obejmuje również 19-calowe koła oraz dodatkowe tryby jazdy Special (tryb Nurburgring) i Drift. Liczne systemy wspomagania oraz system infotainment najnowszej generacji gwarantują jeszcze większe bezpieczeństwo, komfort i wygodę. Zawieszenie jest sztywniejsze i niższe o 20 mm.
Testowaliśmy: To najszybsze auto dla ludu w historii. Volkswagen Golf R 320 KM 4MOTION DSG7
Golf R w wersji kombi może być wyjątkowo sportowy, ale zachowuje wszystkie cechy, jakich można oczekiwać od kombi Golfa. To wszechstronny, wygodny i przyjazny dla rodziny środek transportu. Jego przydatność do codziennego użytku nie jest pogorszona. Rozstaw osi kombi jest dłuży o 66 mm w porównaniu z hatchbackiem. Odczują to szczególnie pasażerowie z tyłu, gdzie maksymalna przestrzeń na nogi zwiększa się z 903 mm do 941 mm. Bagażnika zmieści 611 litrów ładunku i po złożeniu oparć kanapy można go powiększyć do 1642 litrów. Auto może zostać wyposażone w hak holowniczy i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,9 tony.
Charakterystycznymi elementami na nadwoziu są logotypy "R", specjalne zderzaki i spojlery. Z boku uwagę przykuwają efektowne nakładki na progach, a z tyłu dominuje dyfuzor ze starannie wkomponowanym sportowym układem wydechowym, z dwiema chromowanymi podwójnymi końcówkami rur wydechowych. Do wyboru są trzy kolory nadwozia: typowy dla R Lapiz Blue Metallic, Pure White i Deep Black Pearl Effect.
Zobacz też: To pierwszy driftujący Volkswagen Golf R! Tak działa system R Performance Torque Vectoring
Volkswagen Golf R Variant, podobnie jak kompaktowy Golf R, jest wyposażony w nowo opracowany napęd na wszystkie koła 4MOTION z R Performance Torque Vectoring z selektywną kontrolą momentu obrotowego tylnej osi. W tym przypadku nowa tylna zwolnica rozdziela siłę napędową nie tylko na przednią i tylną oś w razie potrzeby, ale także między tylne koła. Ten innowacyjny napęd znacznie zwiększa zwinność pojazdu, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Podczas energicznej jazdy pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i adaptacyjna kontrola podwozia DCC. Zestrojenie samochodu zostało pieczołowicie dopracowane na Północnej Pętli toru Nurburgring.
W standardzie dostępne są cztery profile jazdy: Comfort, Sport, Race i Individual. Kierowcy mogą za pomocą przycisku dostosować ESC do swoich wymagań, wybierając jedno z dwóch ustawień. ESC można również całkowicie wyłączyć we wszystkich sytuacjach drogowych (tryb wyłączenia ESC), jednak autonomiczne hamowanie awaryjne i wspomaganie skrętu ponownie aktywują pełny system ESC w sytuacji awaryjnej. W opcjonalnym pakiecie R Performance to potężne kombi ma dwa dodatkowe profile jazdy. W profilu Special wszystkie kluczowe parametry układu napędowego zostały skonfigurowane dla wymagających torów wyścigowych, takich jak Nordschleife. Z dala od dróg publicznych profil jazdy Drift otwiera zupełnie nowy poziom dynamiki jazdy i sprawia, że driftowanie jest znacznie bezpieczniejsze i przyjemniejsze.