Włoska firma Salini Impregilo S.p.A ma wykonać projekt trasy S7 odcinka III od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa o długości 18,3 km. Gwarancja na nawierzchnię ma wynosić 10 lat. Przedsiębiorstwo ma się również zająć jego realizacją w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych czyli od 15 grudnia do 15 marca). Koszt zadania wynosi 1 072 497 254,94 zł.
Zakres planowanej inwestycji
Nowoprojektowana trasa S7 ma mieć przekrój drogi dwujezdniowej z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi. Wraz z samą trasą szybkiego ruchu, powstaną także przydrożne węzły łączące S7 z istniejącym układem komunikacyjnym. Poza tym powstaną także liczne obiekty inżynierskie, układ odwodnienia drogi, drogi dojazdowe oraz infrastruktura techniczna stanowiąca wyposażenie techniczne drogi. Konieczne będzie także usunięci kolizji z istniejącymi obiektami budowlanymi.
Droga ekspresowa S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa będzie miała długość 55,6 km. Nie tylko przyspieszy ruch na południe kraju, ale będzie jednocześnie stanowić obwodnice dla miejscowości Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Powstanie 8 węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów.