Kiedy pierwszy Mirai pojawił się na salonach, świadomość świata na temat wodorowych technologii, nowych możliwości i zrównoważonego transportu drastycznie wzrosła. Choć wyróżnikiem tego modelu była nowatorska technologia napędu, japońscy inżynierowie poświęcili wiele uwagi praktyczności codziennego użytkowania.
Tym sposobem Mirai pierwszej generacji miał zasięg ok. 500 kilometrów, a tankowanie zajmowało zaledwie kilka minut. Do tej pory producent sprzedał na całym świecie ok. 10 tys. egzemplarzy.
Druga generacja
W październiku 2019 roku na targach Tokyo Motor Show, Toyota zaprezentowała koncepcyjną wersję Toyoty Mirai drugiej generacji. Prototyp stanowił wyraz nowych standardów, jakie ten model wyznaczy na rynku samochodów z ogniwami paliwowymi pod względem technologii, osiągów i designu.
Zobacz: Ma 306 koni mechanicznych! Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dla Europy
Zasięg nowej Toyoty Mirai wzrośnie w porównaniu z obecnym modelem o około 30%. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz pochodzącego z napędu hybrydowego systemu zarządzania energią, a także z zastosowania większych zbiorników paliwa. Nowy model otrzymuje aż trzy zbiorniki wodoru – jeden dłuższy i dwa krótsze – których łączna pojemność pozwala zatankować o kilogram wodoru więcej niż w poprzednim Mirai.
Naszym celem było opracowanie samochodu, którym nasi klienci będą chcieli jeździć przy każdej okazji. Skupiliśmy się na budowie auta o atrakcyjnym, budzącym emocje wyglądzie i dynamicznym napędzie, którego osiągi zapewnią radość z jazdy.
- powiedział Yoshikazu Tanaka, główny inżynier nowej Toyoty Mirai
Stylowa limuzyna
Nowa stylistyka wyraża się w obniżonych liniach bocznych, eleganckich proporcjach, opływowym, energicznym nadwoziu i 20-calowych kołach, które łącznie tworzą mocny, wyróżniający się wygląd samochodu.
Przeczytaj także: Toyota notuje kolejne rekordy! W 2019 roku sprzedała w Europie ponad pół miliona hybryd
Wnętrze z kolei to nowoczesna, komfortowa przestrzeń o przejrzystej strukturze. Koncentracja na kierowcy wyraża się poprzez kształt deski rozdzielczej oraz wygodny i łatwy dostęp do 12,3-calowego ekranu dotykowego na konsoli centralnej. Zastosowanie nowej platformy TNGA i inteligentny rozkład komponentów samochodu pozwalają swobodnie wygospodarować miejsce dla pięciu pasażerów.
Nowa platforma i napęd
Większa swoboda w opracowaniu budzącego emocje designu to tylko jedna z wielu korzyści nowej, tylnonapędowej platformy Toyoty Mirai. Modułowa platforma została tak opracowana, by można było na niej zamontować różnego rodzaju napędy – w tym napęd na ogniwa paliwowe. Nowa architektura to większa sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy, a także niżej położony środek ciężkości.
Światowy debiut już za rogiem
Rynkowa premiera Toyoty Mirai 2. generacji jest zaplanowana na koniec 2020 roku, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Samochód nie tylko zademonstruje atuty nowej technologii bezemisyjnego napędu na ogniwa paliwowe, ale także będzie stanowił dowód, że auto z alternatywnym napędem może mieć jednocześnie atrakcyjny design i zapewniać bardzo dobre wrażenia z jazdy.