Prawa nitka tunelu została ukończona w październiku 2019, a niedawno przyszedł czas na równoległy odcinek. Wraz z ostatnimi wystrzałami pirotechniki budowlanej, lewa nitka tunelu została połączona z dwóch stron, co umożliwia rozpoczęcie prac wykończeniowych na całej długości przebicia. Wkrótce zaczną się pracę analogiczne do tych, które trwają już w prawej nitce - są to roboty przy obudowie docelowej, niszach alarmowych i hydrantowych.
Sprawdź: Czy koronawirus wstrzyma budowę nowych dróg? GDDKiA zapewnia, że prace idą zgodnie z planem
Jak podaje GDDKiA, koronawirus nie wstrzymał prac na budowach dróg. Odcinek S7 Naprawa - Skomielna Biała nie jest wyjątkiem, a wszyscy pracownicy wykonawcy stosują się do obostrzeń związanych z epidemią.
Dzisiejsza uroczystość z pewnością cieszy użytkowników dróg nie tylko w Małopolsce, ale również turystów, którzy odwiedzają Podhale i Tatry. Prace budowlane są prowadzone rzetelnie, skutecznie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Liczę, że wszyscy zaangażowani w tę inwestycję staną na wysokości zadania i już w 2021 r. kierowcy będą mogli skorzystać z tunelu pod górą Luboń Mały
- powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Drążenie tunelu o długości 2 km rozpoczęło się 6 marca 2017 r. w Naprawie, od prawego portalu północnego. Ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót dopuszczone zostało wykonywanie prac w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wygląda na to, że w przyszłe wakacje, zakopiankę będziemy mogli przejechać już znacznie sprawniej niż do tej pory.