Organizatorzy zapowiadali, że na Poznań Motor Show 2019 zobaczymy aż sześćdziesiąt nowych propozycji na rynku. Większość z nich została zaprezentowana całkiem niedawno na Salonie Samochodowym w Genewie (ZOBACZ naszą galerię z Genewy), a Poznań to miejsce ich polskiego debiutu. Na czym wypada dłużej zawiesić oko?
ZOBACZ: Seksowna galeria - hostessy Poznań Motor Show 2019
Mercedes-Benz
Najwięcej nowych modeli zostało zaprezentowanych na stoiskach marek premium. Zdecydowanie najwięcej w tym roku pokazał Mercedes-Benz - co lepsze, znaczna większość to same nowości — GLE 53 AMG, A35 AMG, EQC400, Klasa A Sedan, GLC po liftingu, nowa generacja CLA w nadwoziu Shooting Break oraz limitowany GT R PRO.
BMW
Drugie miejsce na podium należy do BMW, które wraz z AutoFus przywiozło do Poznania pokaźną ilość motocykli i samochodów klasy premium. Wśród całej gamy znalazło się m.in. nowe BMW M760Li xDrive, gigantyczne BMW X7, szybkie X3 M i X4 M oraz seria 8 z otwartym nadwoziem.
Grupa Volkswagen
Bezapelacyjnie największym wystawcą — z resztą jak co roku — okazała się Grupa Volkswagena. Nic dziwnego, w końcu Poznań jest polską centralą VAG. Poza takimi nowościami jak Golf GTI TCR i miejski T-Cross, największym zainteresowaniem cieszył się odświeżony Passat B8.
Tuż obok VW, wystawiło się również Porsche, które z grubej rury świętowało 70. urodziny modelu 911. Pokaźną przestrzeń zajęła również Skoda, która równie jak Volkswagen, zabrała ze sobą do Poznania całą gamę modelową, na czele z takimi nowościami, jak Scala i Kamiq.
Swoje miejsce zajęło także Audi z limitowanym do 222 sztuk R8 Decennium, nowym RS5 Sportback oraz elektrycznym SUV-em Audi e-tron. Seat po sąsiedzku z Cuprą pokazał wyłącznie swoje miejskie crossovery — te większe, jak i te mniejsze.
Nie tylko Niemcy
Spokojnie, nie tylko Niemcy opanowali tegoroczne targi w Poznaniu. W swoje stoiska bardzo dużo pracy włożyła cała grupa FCA, która podobnie jak VW i Skoda, zabrała ze sobą prawie każdy samochód z oferty. Dodatkowo na stoisku Alfy Romeo byliśmy świadkami polskiej premiery studyjnego modelu Tonale, zapowiadającego nowego crossovera włoskiej marki.
Sporą powierzchnię zajęli także producenci z Azji, choć kilku marek brakowało. Mazda Motor Poland zaprezentowała nową generację Mazdy 3, Kia pochwaliła się zelektryzowanym e-Niro oraz atrakcyjne narysowanym modelem ProCeed, a Hyundai pokazał m.in. napędzane wodorem Nexo i rozbudowaną linię gorącej serii N.
Tych producentów zabrakło
Niestety, w tym roku frekwencja wystawców nie była tak pokaźna, jak ostatnich latach. Zabrakło przede wszystkim Toyoty, Lexusa, Renault, Peugeota, Citroena, DS, Opla, Forda, MINI, Volvo i Ferrari.
Natomiast zaskoczyli nas w Poznaniu importerzy samochodów egzotycznych. W tej kwestii największe zainteresowanie wzbudziły auta na stoiskach: Lamborghini, McLarena, Maserati, Astona Martina, Bentleya, Rolls-Royce'a i francuskiego Alpine.