Tomasz Oświeciński najczęściej odgrywa rolę silnego, ale też bardzo przytulnego faceta. Taki też jest Land Rover Discovery piątej generacji. Ten wielki samochód został zbudowany w oparciu o lata tradycji, pozostając luksusowym i jednocześnie porządnie dostosowanym do ciężkiej pracy w terenie (w tym roku seria Discovery obchodzi swoje 30 lat).
Land Rover Discovery piątej generacji jest stosunkowo nowym samochodem, ponieważ jest na rynku od niespełna 2 lat. Pojazd ten zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2016 roku, natomiast Polskie drogi przywitały tego giganta dopiero z początkiem 2017 roku. Przetestowaliśmy ten samochód - KLIKNIJ i zobacz. Postawienie go na zupełnie nowej platformie sprawiło, że stał się 400 kg lżejszy od poprzednika.
Piąta generacja oferuje opcjonalnie skórzaną tapicerkę, pneumatyczne zawieszenie czy nawet do 9 portów USB. Dodatkowo w podłokietniku jest możliwość zamontowania lodówki czy zamówienia specjalnej bransoletki na nadgarstek, zamiast tradycyjnego kluczyka. Wśród listy opcji znalazły się także dwa, pełnowymiarowe fotele w bagażniku. Sam producent podkreśla, że są to pełnowymiarowe siedzenia z możliwością podgrzewania.
Land Rover Discovery to SUV dostępny z jednostką benzynową — 2-litrowym Si4 INGENIUM o mocy 300 KM i 400 Nm — oraz dwiema jednostkami wysokoprężnymi — również 2-litrowym Sd4 INGENIUM o mocy 240 KM i 430 Nm oraz 3-litrowym dieslem o mocy 306 KM i 700 Nm. Niezależnie od wersji wyposażenia, każdy silnik jest oferowany z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Prędkość maksymalna samochodu waha się od 200 do 210 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje kolejno 8,7 sek. (Sd4), 7,7 sek. (Si4) i 7,5 sek. (Sd6).
Tyle kosztuje nowy Land Rovera Discovery:
Wersja | Cena |
Discovery S | 245 900 zł |
Discovery SE | 264 400 zł |
Discovery HSE | 307 700 zł |
Discovery HSE Luxury | 321 900 zł |