Duży SUV z napędem czterech kół nareszcie doczekał się pełnoprawnego następcy. Opracowywany przez SsangYonga pojazd ma w oczekiwaniu koreańskiej firmy konkurować z tradycyjnymi terenowymi SUV-ami w segmentach D i E. Będzie on przeznaczony dla klientów oczekujących od auta dostarczanej przyjemności z jazdy i relaksu za kierownicą.
Rexton nowej generacji ma odnowić paletę modeli SsangYong, zachowując jednocześnie wartość marki kultowego Rextona. Auto jednak w porównaniu do poprzednika zostało zrewolucjonizowane w każdym aspekcie. Budowę oparto o ramę quad-frame, w której po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel). W komunikacie prasowym czytamy również, że 63 proc. konstrukcji samochodu wykonano ze stali typu AHSS, dzięki czemu zwiększono wytrzymałość pojazdu przy zachowaniu jak najmniejszej masy własnej.
Zobacz też: Tak produkuje się auta w Korei. Zwiedziliśmy fabrykę samochodów SsangYong w Pyeongtaek - DUŻA GALERIA
Jak widać po nadwoziu, SsangYong podąża za lansowanym w moto-świecie trendem polegającym na unifikacji i już przekuwa go w produkty. Rexton jest kontynuatorem języka designerskiego, jaki został zastosowany w Tivoli oraz XLV. Majestatyczna sylwetka otrzymała kilka charakterystycznych przetłoczeń z rozdętymi błotnikami na czele.
Pojazd będzie występował w odmianie 7-osobowej i zapewni ogromną przestrzeń do osób podróżujących w pierwszym i drugim rzędzie. W konsolę wstawiono duży 9,2-calowy dotykowy wyświetlacz HD, ale przy tym nie wyzbyto się wcale wszystkich przycisków funkcyjnych. Najważniejsze guziki i regulatory cały czas będą w konsoli. Auto zaliczy skok pod względem wykonania i zastosowanych materiałów. Pojawi się m.in. fornirowane drewno i skóra. Na pokładzie znalazły się takie możliwości technologiczne, jak Apple Carplay i Android Auto z funkcją wyświetlania ekranu smartfona, 3D AVM (Around View Monitoring, obraz z kamer obejmujący pełne 360 stopni wokół samochodu).
Sprawdź również: SsangYong stawia na unifikację designu. Będzie współpracować z Pininfariną?
Dla jak najlepszego bezpieczeństwa oraz w celu zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych, SsangYong Rexton otrzymał pełną ramę nośną z system FR (silnik z przodu, napęd na tylną oś). Nie zabraknie oczywiście dołączanej osi przedniej tworzącej napęd 4x4. SsangYong do napędu użył 4-cylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem oraz 4-cylindrowego motoru wysokoprężnego. W przekazaniu mocy na koła pomoże 7-biegowa skrzynia automatyczna, a w późniejszym czasie ma pojawić się w ofercie automat o 8 przełożeniach.
SsangYong Y400 trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2017 roku w Korei Południowej. Na rynki światowa samochód zostanie wprowadzony w drugiej połowie 2017 roku.