Nowy Fiat Scudo i nowy Fiat Ulysse dołączą do rodziny reprezentowanie już przez takie modele, jak: Peugeot Expert i Traveller, Citroen Jumpy i Spacetourer, Opel Vivaro i Zafira Life. Wszystkie te pojazdy są oparte na tej samej platformie. Auta w wersji ze znaczkami Fiata będą dostępne zarówno w wersji spalinowej, jak i w 100% elektrycznej. Silniki spalinowe będą napędzane olejem napędowym, w zestawieniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Samochód dostawczy będzie dostępny w trzech wersjach: van, kombi i kabina z platformą pod zabudowę, aby spełnić wszystkie wymagania związane z profesjonalnym transportem. Ponadto, oba pojazdy są oparte na platformie EMP2, której modułowy charakter umożliwia zaspokojenie specyficznych potrzeb poszczególnych grup klientów, poprzez dostosowanie jej do bardzo różnych modeli i segmentów.
Fiat Ulysse był produkowany w latach 1994-2002, a Fiat Scudo produkowany w latach 1996-2016. Nowe wersje tych aut będą powstawać w zakładzie Stellantis w Hordain. Kompleks przemysłowy, otwarty w 1992 roku w wyniku historycznego utworzenia joint venture w 1978 roku pomiędzy ówczesnymi Grupami Fiat i PSA, będzie „kolebką" dwóch nowych modeli Fiat i Fiat Professional, gotowych sprostać wyzwaniom nowej, coraz bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska miejskiej mobilności. Nowe auta wzbogacą ofertę marek z Turynu i będą stanowić kolejny krok w strategii elektryfikacji, zapewniając zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do dużych rodzin, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu z kierowcą, profesjonalistów i firm wykonujących zabudowę.
Na głównych rynkach zamówienia na Fiata Professional Scudo będzie można składać na przełomie roku 2021 i roku 2022, natomiast Fiat Ulysse będzie dostępny w pierwszym kwartale roku 2022.
Stellantis informuje, że w ciągu najbliższych trzech lat proces elektryfikacji samochodów dostawczych obejmie wszystkie produkty i wszystkie regiony, w tym ofertę samochodów dostawczych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi do końca 2021 roku. Do 2030 roku samochody niskoemisyjne Stellantis będą stanowiły ponad 70% sprzedaży w Europie i ponad 40% w USA, a inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania do 2025 r. wyniosą ponad 30 mld euro.