Zacznijmy od najważniejszych kwestii. Nowe Porsche 911 (992) GT3 z pakietem Touring, w odróżnieniu od krzyczącego i odwracającego głowy przechodniów 911 GT3, nie posiada ogromnego skrzydła. W efekcie pozwala to dyskretnie poruszać się po drogach, bez rezygnacji z najwyższych osiągów. Dyskretny wygląd podkreślają także srebrne listwy ozdobne wokół bocznych szyb, wykonane z anodowanego aluminium oraz przód w całości lakierowany na kolor nadwozia.
Sprawdź: Nowe Porsche 911 GT3! Ile kosztuje? CENA w Polsce, wyposażenie, osiągi
Całość prezentuje się jeszcze lepiej z rozszerzonym pakietem elementów wykończonych czarną skórą, który jest zarezerwowany dla modelu GT3 z pakietem Touring. Luksusowy charakter rasowego sportowca podkreśla również front deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi, ze specjalnymi przetłoczeniami powierzchni.
Dla dyskretnych purystów
Podobnie jak w prezentowanym niedawno GT3, nad tylną osią pracuje 6-cylindrowy, 4-litrowy, wolnossący silnik o mocy 510 KM i 470 Nm. Ogromna moc to jedno, ale sposób przeniesienia całego momentu obrotowego na tylne koła to drugie. Odbywa się to za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej, bądź opcjonalnie (bez dopłaty), za pomocą 7-stopniowej przekładni PDK. Z przekładnią automatyczną sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 318 km/h.
Zobacz: QUIZ. O autach tej marki śni się po nocach. Ile wiesz o Porsche?
Nad wysokoobrotowym silnikiem znajduje się grill z logo „GT3 touring” o unikalnym wzornictwie. Nie tylko listwy ozdobne wokół szyb bocznych, ale i końcówki sportowego układu wydechowego mają srebrny kolor. W ramach opcjonalnego pakietu zewnętrznego Touring elementy te mogą zyskać satynowe wykończenie w kolorze czarnym - wówczas moduły przedniego oświetlenia zostaną dodatkowo przyciemnione.
Elegancja i sport
W kabinie nowego Porsche 911 GT3 z pakietem Touring czuć atmosferę klasycznego samochodu sportowego. Obręcz kierownicy, dźwignia zmiany biegów, osłona konsoli środkowej oraz podłokietniki i uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna skóra. Także środkowe panele foteli są wykończone czarną tkaniną, podobnie jak podsufitka, zaś na zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Nakładki progów drzwi oraz elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonano ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym.
Wyposażony po sufit
Pakiet Touring dla modelu 911 GT3 oferuje niemal kompletne wyposażenie opcjonalne, które obejmuje wszystkie odcienie nadwozia i wzory obręczy, reflektory LED z systemami Porsche Dynamic Light System oraz Porsche Dynamic Light System Plus, różne systemy wsparcia kierowcy, hamulce PCCB, układ podnoszenia przedniej osi, wszystkie warianty foteli, pakiet Chrono i systemy nagłośnienia. Ceny nowego Porsche 911 GT3 startują w Polsce od 883 tys. złotych. Podczas konfiguracji auta można bezpłatnie dobrać pakiet Touring.