Z każdym rokiem w Polsce przybywa miejsc, w których fani dwóch i czterech kółek mogą doskonalić swoje umiejętności jazdy w specjalnie budowanych do tego celu ośrodkach szkoleniowych i sportowo-treningowych. Najnowszym tego typu miejscem na mapie Polski jest pachnący jeszcze świeżym asfaltem i farbą Tor Modlin położony 36 km od centrum Warszawy. To właśnie w tym miejscu zorganizowane zostały pierwsze wyścigi cyklu Toyota Media Cup 2018.
Polecamy też: Toyota Prius Plug-in Hybrid - TEST spalania i osobistej wytrzymałości
Toyota Media Cup to wyjątkowe wydarzenie adresowane do dziennikarzy, chcących sprawdzić się nie tylko w sportowej rywalizacji na torze, w specjalnie przygotowanych do tego autach, ale i w jeździe mającej na celu uzyskać jak najniższe spalanie, za kierownicą seryjnych aut hybrydowych. Na całość imprezy podzielonej na 5 spotkań składa się cykl torowy Race Challenge (3 rundy) oraz cykl drogowy Eco-Rally (2 rundy).
Race Challenge - Tor Modlin
Organizator imprezy nie bez powodu na start wybrał właśnie Tor Modlin. Ośrodek to nie tylko miejsce doskonalenia techniki jazdy, ale też sportowo-treningowa pętla o długość ok. 1,4 km. Trasa o różnych stopniach trudności liczy 13 technicznych zakrętów wymagających precyzyjnej jazdy oraz kilka prostych pozwalających na osiąganie wyższych prędkości.
Nasz TEST: Toyota GT86 po liftingu: zabawka dorosłych
Za kierownicą Celik GT w identycznej specyfikacji, postawionych na takich samych felgach obutych w opony marki Fulda, można było przekonać się o doskonałej przyczepności nawierzchni toru. Już podczas sesji treningowej dało się wyczuć, że dziennikarze do Modlina nie przyjechali jedynie na ćwiczenia. Ryk silników i pisk opon niósł się echem po okolicy, a kolejne okrążenia motywowały do urywania setnych sekundy w czasówce. Sportowa rywalizacja wzięła górę i za roszadami pozycji na tablicy wyników ciężko było nadążyć.
Klasyczna Celica GT
Dlaczego Toyota Polska zdecydowała posadzić dziennikarzy w klasycznych coupe? - Toyoty Celiki GT z silnikami o mocy 170 KM to auta oklatkowane, z kubełkowymi fotelami, sportowymi pasami bezpieczeństwa, głównym wyłącznikiem prądu i hydraulicznym hamulcem ręcznym. Są świetne na start, bo oferują dobre właściwości jezdne i całkiem przyzwoite osiągi, które jednak nie przestraszą początkującego. Poza tym to sprawdzone Toyoty, które są praktycznie nie do zdarcia – mówi Michał Horodeński, lider zespołu Toyota Team Classic i współorganizator imprezy.
Wyjątkowy Yaris GRMN
Toyota Celica GT była jednak tylko rozgrzewką przed próbą pokonania nieco zmodyfikowanego okrążenia za kierownicą Toyoty Yaris GRMN. Ten ściśle limitowany sportowy model dał się już poznać podczas pierwszych jazd testowych w Hiszpanii, gdzie zostaliśmy nim oczarowani (przeczytaj nasz test - KLIKNIJ). Moc 212 KM i 250 Nm generowana przez doładowany kompresorem silnik 1.8 litra, pozwala ważące 1135 kg auto rozpędzić od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 s. Nie jest to jednak auto podszyte tylko dobrym czasem do "setki", a pełnoprawny hot-hatch w podrasowanym opakowaniu pospolitego auta. Szybki, głośny i zwinny na zakrętach Yaris GRMN bezpośrednio nawiązuje do sportów motorowych i łatwo podnosi adrenalinę, co udowodnił na Torze Modlin.
Jak poszła nam rywalizacja? Po czterech przejazdach pomiarowych włączanych do klasyfikacji, wykręconych w dwóch różnych Celikach (po dwa przejazdy w każdej z Celik) oraz jednym przejeździe pomiarowym Yarisem GRMN, włączanym do klasyfikacji generalnej, nasza redakcja uplasowała się na 8. miejscu. Szczegóły w tabeli poniżej.
Druga runda Race Challenge odbędzie się 23 maja na Torze Łódź.
Toyota Media Cup 2018, runda Tor Modlin - WYNIKI
* KLIKNIJ aby powiększyć