Ford rozpoczął seryjną produkcję Focusa RS i przy tej okazji wkracza w nowy etap rozwoju samochodów sportowych. W 2016 roku firma zamierza wyprodukować 41 000 sportowych samochodów z przeznaczeniem na rynek europejski. Dla porównania w 2015 roku firma wyprodukowała 29 000 takich aut. Oznacza to wzrost o 40 procent w stosunku do minionego 2015 roku. Duży wzrost jest zawdzięczany m.in. Mustangowi, na którego Ford przyjął na Starym Kontynencie już ponad 13 000 zamówień. Focus RS zebrał ponad 3100 zamówień od rozpoczęcia przyjmowania ich we wrześniu 2015 r.
Zobacz: Ford Focus RS do kupienia w Polsce - znamy jego CENĘ
– To będzie wyjątkowy rok dla wyczynowych modeli Forda, oferujących bezkompromisowe osiągi oraz wyrafinowane rozwiązania techniczne zastosowane w układzie napędowym i podwoziu, w tym nowy system Ford Performance AWD w Focusie RS – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.
Ford Focus RS
Nowy Ford Focus RS w wersji dla Europy zjeżdża już z linii produkcyjnej w fabryce w Saarlouis w Niemczech. Kompaktowy hot-hatch jest wyposażony w silnik EcoBoost o pojemności 2.3 litra generujący moc 350 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sekundy, co czyni auto najszybszym modelem RS w historii. Konstrukcja wykorzystuje system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive z dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego Dynamic Torque Vectoring. Gwarantuje on przyjemności z jazdy, łącząc wyjątkową trakcję i przyczepność z niezrównaną zwinnością i szybkością w zakrętach. Prowadzący ma też do wyboru cztery tryby jazdy Drive Mode, w tym tryb Drift, który pozwala wywołać kontrolowaną nadsterowność auta w warunkach torowych.
Ford GT
Pod koniec roku 2016 do produkcji wejdzie supersamochód Ford GT. Będzie oferowany w ograniczonej liczbie również klientom w Europie. Napędzany jest najmocniejszą wersją silnika EcoBoost w historii, generującą ponad 600 KM i odznaczającą się wyjątkową wydajnością. Jednostka została sprzężona z siedmiobiegową skrzynią biegów. Lekka konstrukcja wykonana z włókna węglowego cechuje się nowatorskim designem i świetnymi właściwościami aerodynamicznymi.
WIDEO - tak jeździ Ford Focus RS