Prototyp Audi e-tron to przedsmak pierwszego w pełni elektrycznego modelu czterech pierścieni. Kamuflaż kryje sportowego, pięciomiejscowego SUV’a segmentu premium z dużą przestrzenią bagażową. Ilość miejsca wewnątrz oraz komfort podróży są charakterystyczne dla luksusowych modeli Audi. Duży zasięg odpowiadający potrzebom długich podróży oraz wszechstronne opcje ładowania, dają klientom możliwość elektrycznej, bezkompromisowej jazdy. Wersję produkcyjną Audi e-tron można doładowywać energią elektryczną na stacjach szybkiego ładowania zapewniających moc ładowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu długiej podróży w niespełna 30 minut. Elektryczny napęd na cztery koła quattro zapewnia najwyższą wydajność w każdym terenie.
Zobacz: Audi e-tron Sportback concept - elektryczny, sportowy SUV
"Nowym, czysto elektrycznym modelem, Audi kładzie kamień węgielny pod budowę swej przyszłości. W roku 2020 w naszej ofercie będą już trzy w pełni elektryczne pojazdy. Do sportowego SUV’a dołączą jeszcze: czterodrzwiowe Gran Turismo (wersja produkcyjna koncepcyjnego Audi e-tron Sportback) oraz auto z segmentu compact. Do roku 2025 wprowadzimy do produkcji ponad 20 samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in we wszystkich segmentach" – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu AUDI AG.
Kamuflaż wysokiego napięcia
Na całym nadwoziu prototypu e-tron umieszczono specjalnie zaprojektowaną folię oddającą ducha elektryfikacji tego pojazdu. Dookoła auta rozciąga się zniekształcony napis "e-tron", wyglądający jakby był naładowany prądem elektrycznym. Wyraźnie podkreślone progi samochodu z kolorowymi wstawkami wskazują gdzie znajdują się akumulatory.
Testy w ekstremalnych warunkach
Zanim ten sportowy, elektryczny SUV pojawi się pod koniec roku na europejskich drogach, przejdzie surowe testy na czterech kontynentach. W chłodach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokościach najwyższych gór Azji i na północnej pętli toru Nürburgring, w korkach chińskich miast i na amerykańskich autostradach – wszędzie tam, w ekstremalnych warunkach będą sprawdzane jego możliwości.
Zobacz TEST: Audi Q7 e-tron quattro - gigant w służbie ekologii
Audi bada zachowania swych przedprodukcyjnych modeli we wszystkich strefach klimatycznych: od -20°C do +50°C. Jednocześnie, na całym świecie prowadzone są testy różnych technik ładowania akumulatorów. To ważne kryterium, jeśli chodzi o modele napędzane w ten sposób. Różne standardy ładowania testowane są na poligonach badawczych, ale też w przestrzeni publicznej. Pozwala to przebadać i porównać różne opcje. W testach bierze udział prawie 250 prototypów Audi e-tron. Pokonają one łącznie ponad 5 milionów kilometrów, odległość odpowiadającą 125-krotnemu okrążeniu globu ziemskiego. Na drogach spędzą ponad 85 tysięcy godzin.
Audi e-tron w wersji rynkowej pojawi się w sprzedaży pod koniec roku 2018. Samochód produkowany jest w fabryce Audi w Brukseli, mogącej się poszczycić produkcją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.