Na stoiskach producentów, choć kilku znaczących zabrakło, zaprezentowano zarówno nowe samochody popularnych klas, jak i te, na które stać tylko najbogatszych. Wzorem ostatnich lat duży nacisk położono na zagadnienia proekologiczne. Reprezentowały je nie tylko pojazdy hybrydowe. Również te z klasycznym napędem spalinowym wyposażone w rozwiązania, które już teraz sprawiają, że duże auta spalają na setkę tyle paliwa, ile jeszcze nie tak dawno najmniejsze czterokołowce. Były również samochody najbardziej przyjazne środowisku, czyli te napędzane wyłącznie energią elektryczną. W tym wszystkim nie zabrakło pojazdów koncepcyjnych o bliżej nieustalonej przyszłości i jak zwykle na takich imprezach pięknych hostess. Oto kilka z najbardziej oczekiwanych premier.
GtbyCitroen
To niesamowite studium sportowego auta początkowo miało istnieć tylko w cyberprzestrzeni. Doczekało się jednak już jeżdżącego wcielenia, a niedługo ma zapaść ostateczna decyzja o jego limitowanej produkcji. Niestety, w bardzo małej liczbie egzemplarzy.
Opel astra IV
Czwarta generacja opla astry kontynuuje kierunek wytyczony przez insignię, który uczynił z niej najlepiej sprzedające się auto klasy średniej.
Citroen C3
Nowy citroen C3 w porównaniu z poprzednikiem ma bardziej stonowane kształty. W swej klasie wyróżnia się największą szybą przednią i najmniejszym płatem dachu.
Skoda superb kombi
Skoda superb kombi znowu podnosi poprzeczkę konkurencji pod względem przestronności, bo podstawowa pojemność bagażnika wynosi w niej aż 633 l.
KIA venga
KIA venga ma wszystkie zadatki, w tym siedmioletnią gwarancję, żeby namieszać w swojej klasie – podobnie jak to uczynił wśród kompaktów jej starszy brat cee’d.
Ford C-MAX
Ford idzie przebojem przez rynki. Po nowej fieście i KA teraz zaprezentował drugie wcielenie C-MAX-a – niezwykle utalentowanego minivana oraz jego 7-osobową odmianę grand C-MAX.
Peugeot RCZ
RCZ to peugeot, jakiego jeszcze nie było, i nie chodzi tu tylko o oznaczenie, ale
o całość. To także zupełnie nowy etap w historii marki.
Mercedes SLS
Mercedes SLS z charakterystycznymi otwieranymi do góry drzwiami to następca jednej z ikon motoryzacji – słynnego modelu 300SL.