Gdy koncepcyjny Lexus LF-LC debiutował w roku 2012 na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym, nikt nie dawał wiary, że ten samochód trafi do produkcji. Teraz cztery lata po premierze tego fascynującego modelu studyjnego, Lexus prezentuje wzorowane na nim gotowe auto.
Zobacz też: TEST Lexus NX200t Prestige AWD: nowy członek rodziny
Luksusowe coupe jakim jest Lexus LC 500, to wręcz prowokacyjnie wystylizowane auto, które stanowi flagowy sportowy model firmy. – Kilka lat temu postanowiliśmy ukształtować przyszłość marki za pomocą produktów, które będą emanowały większą pasją i będą się bardziej wyróżniały na rynku samochodów luksusowych. To flagowe coupe swoimi proporcjami oraz oszałamiającą stylistyką i osiągami dobitnie wyraża przyjęty przez nas kierunek emocjonalny i przyczyni się do zwiększenia ogólnoświatowej atrakcyjności marki – mówi Akio Toyoda, szef Toyota Motor Corporation i zwierzchnik zespołu wyścigowego marki Lexus.
Wnętrze Lexusa LC 500 współgra z luksusową dynamiką nadwozia i rozplanowanie łączy elegancję z ukierunkowaniem na kokpit i intuicyjnym rozmieszczeniem przełączników i wskaźników. W wykończeniu zastosowano miękko wyścielaną deskę rozdzielczą, ekskluzywne materiały, stopy magnezu, obicia siedzeń z miękkiej skóry i materiału Alcantara. Na wyposażeniu debiutuje nowy pakiet multimedialny Lexus Multimedia 2017. O odpowiednią akustykę nagłośnieniową w kabinie zadbała firma Pioneer. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa kompleksowy pakiet Lexus Safety System +.
Sprawdź również: Lexus GS F: bardo szybka limuzyna z charakterem
LC 500 jest pierwszym Lexusem zbudowanym na zupełnie nowej platformie tylnonapędowej klasy premium, która nie była jeszcze wykorzystywana w żadnym z obecnych samochodów tej marki. Płyta ta stanowi element nowej globalnej strategii GA-L, dotyczącej budowy modeli luksusowych. Optymalizując rozkład mas w celu ograniczenia sił bezwładności, obniżona została pozycja kierowcy, koła przesunięto do naroży samochodu z równoczesnym skróceniem zwisów nadwozia, a układ napędowy został cofnięty za linię przedniej osi jezdnej, bliżej środka pojazdu. Akumulator umieszczono w bagażniku. Rozkład obciążeń przód/tył wynosi 52/48.
Sercem Lexusa LC 500 jest wysokoobrotowy, 5-litrowy silnik wolnossący V8, który znalazł się również w RC-F oraz GS-F. 32-zaworowa jednostka wykonana w całości ze stopów aluminium rozwija moc 467 KM (przy 7100 obr./min.) i 528 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4800 obr./min.). Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiada nowoopracowana 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Pierwsza "setka" pojawia się na liczniku w 4,5 s. O odpowiednie hamowanie dbają z przodu 6-tloczkowe zaciski hamulcowe.