Te samochody zostały z góry nastawione na osiągi, a przy okazji światowego debiutu, od razu poznaliśmy polskie ceny. Za nowe BMW M3 Limuzyna trzeba będzie w Polsce zapłacić minimum 414 900 zł, a BMW M4 Coupe zostało wycenione od 419 900 zł. Oto garść najważniejszych faktów. Do napędu służy 6-cylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo o wysokoobrotowej charakterystyce. Dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym oraz specyficzny układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu. W BMW M3 Limuzyna oraz M4 Coupe moc wynosi 480 KM i 550 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h osiągane jest w czasie 4,2 s. Silnik bardziej bezkompromisowych odmian M3 Competition oraz M4 Competition generuje 510 KM i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auta przyspieszają od 0 do 100 km/h w takim samym czasie 3,9 s.
GALERIA - takie jest nowe BMW M3 Limuzyna
Auta charakteryzuje typowa dla "M" dynamika, zwinność i precyzja połączona z codzienną uniwersalnością i przystosowaniem do pokonywania długich tras. Purystyczne wrażenia z jazdy w nowym BMW M3 Limuzyna i nowym BMW M4 Coupe gwarantuje niespotykana u konkurencji 6-biegowa skrzynia manualna. Modele Competition są łączone już domyślnie z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Co ciekawe, wersje M3 i M4 Competition będą od lata 2021 roku po raz pierwszy oferowane z napędem na wszystkie koła M xDrive.
Przeczytaj też: BMW 128ti to przednionapędowy hot-hatch! Czy nowy model namiesza w segmencie szybkich kompaktów?
Najnowszej generacji 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic ma trzy tryby zmiany biegów. M xDrive powiązano elektronicznie z aktywnym mechanizmem różnicowym M, większym przeniesieniem napędu na tylne koła i trybami jazdy do wyboru: 4WD, 4WD Sport i 2WD jako napęd na tylne koła z wyłączoną kontrolą stabilności. Adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i adaptacyjnym układem kierowniczym M Servotronic będzie montowany w wyposażeniu standardowym. Układ hamulcowy został zintegrowany z dwiema charakterystykami wyczucia i reakcji pedału. Hamulce pływające M są montowane w standardzie, a hamulce węglowo-ceramiczne M w wyposażeniu dodatkowym.
GALERIA - takie jest nowe BMW M4 Coupe
W samochodach pojawia się dynamiczna kontrola stabilności (DSC), w tym tryb M Dynamic oraz, po raz pierwszy, również zintegrowane ograniczenie poślizgu napędu i regulowana w dziesięciu stopniach kontrola trakcji M. Kute obręcze kół M ze stopów lekkich będą oferowane w rozmiarach 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu lub 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu (modele Competition z M xDrive). Opcjonalnie opony Performance.
Przeczytaj także: Jesteś fanem BMW? W tym QUIZIE musisz zdobyć komplet punktów!
Ergonomicznie zoptymalizowany kokpit samochodu sportowego otrzymał na wskazania i elementy obsługi charakterystyczne dla modeli M. Charakterystyczna jest koncepcja obsługi M z przyciskiem Setup umożliwiającym bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz, w zależności od modelu i wyposażenia, również M xDrive, asystenta zmiany biegów i kontroli trakcji. Przyciski M na kierownicy umożliwiają aktywację dwóch wariantów indywidualnych konfiguracji ustawień. Standardowo dostępne są ustawienia ROAD i SPORT, a w połączeniu z M Drive Professional dodatkowy tryb TRACK do użytku na torze wyścigowym.
Nowe fotele sportowe M i rozszerzona tapicerka ze skóry Merino o delikatnej fakturze jest standardem, a opcjonalnie z wentylacją foteli. Nowe karbonowe fotele kubełkowe M dostępne będą jako wyposażenie dodatkowe.