Efekty pracy mechaników z ABT nad silnikiem 4.0 V8 TFSI, to modyfikacje które wydobyły z seryjnej mocy 560 KM i 700 Nm, siłę zwiększoną do 730 KM i 920 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki modułowi ABT Engine Control zmieniono oprogramowanie turbodoładowanego silnika i przy okazji znacznie przerobiono układ wydechowy. Do kompletu inaczej przedstawia się jeszcze charakterystyka zawieszenia.
Przeczytaj też: TEST Audi RS6 Avant pierwszej i trzeciej generacji: ewolucja piekielnego kombi
Dużo zmian zaszło także w samym wyglądzie. Z zewnątrz widać sporo aerodynamicznych elementów wykonanych z włókna węglowego. Zderzak przedni dostał splitter, w błotniki wstawiono widoczne wyloty powietrza, a na progach i za tylnymi kołami doszły widoczne osłony. Seryjną lotkę na klapie wymieniono na nową plus przerobiono dyfuzor zderzaka tylnego. Są też czerwone oznaczenia RS6-R i wielkie 22-calowe obręcze od ABT z oponami marki Dunlop w rozmiarze 295/25 ZR22.
Niestety ABT nie podaje osiągów swojego tuningowanego Audi RS6, ale już po samej mocy można się spodziewać, że seryjny wynik przyspieszenia 3,9 sekundy do 100 km/h, został poważnie obniżony.