Niesamowity twór wykonany przez specjalistów z Mc chip-DKR, to bestia stworzona do jazdy na krawędzi. Niemal wszystkie zewnętrzne elementy nadwozia zostały zastąpione nowymi panelami, do produkcji których wykorzystano włókno węglowe. Twórcy budując nową karoserię wzorowali się kształtami wyczynowego modelu R8 LMS Ultra. Komfortowe wnętrze pozostawiono natomiast niemal seryjne. Wszystko obszyto tylko czarną alcantarą i zainstalowano system gaśniczy.
Zobacz: Audi R8 drugiej generacji na nowych zdjęciach i wideo
Charakterystyczne detale karoserii to potężne skrzydło zapewniające docisk przy wysokich prędkościach, dodatkowe żółte światła z przodu, czy lekkie obręcze kół 18" marki BBS. Szerokość ogumienia z przodu wynosi 305 mm, a z tyłu 335 mm. Zawieszenie oparto o amortyzatory i sprężyny sygnowane przez KW. Regulowanie wysokości prześwitu w zakresie 45 mm, odbywa się poprzez zestaw Hydraulic Lift System. Układ hamulcowy od Brembo jest taki sam jak w wyścigowym R8 LMS Ultra.
Co ciekawe pojazd ten nie jest tylko torową zabawką, ponieważ dysponuje również dopuszczeniem do ruchu drogowego. Możliwości jakie drzemią w przebudowanym układzie napędowym zupełnie jednak nie pasują do auta cywilnego. Silnik V10 FSI generujący fabrycznie 550 KM, zmodyfikowano do mocy 950 KM i 900 Nm. Dołożono mechaniczną sprężarkę, wymieniono układ korobowo-tłokowy, zastosowano lekkie koło zamachowe i zaprojektowano od nowa układ wydechowy. Żeby dostarczyć jak najwięcej wrażeń, zrezygnowano z napędu quattro na rzecz wyłącznie tylnego napędu ze szperą marki Drexler Motorsport.
Niestety osiągi modelu RECON MC8 nie zostały podane. Maszyna musi być jednak ekstremalne szybka, o czym świadczy prędkościomierz wyskalowany do 430 km/h.