Elektryczna nowość japońskiego producenta w końcu wkracza do Polski! Honda e to małe i bardzo urocze miejskie auto, które nie tylko z zewnątrz wygląda na bardzo nowoczesny produkt. Wyjątkowość nowego modelu nie kończy się tylko na designie, bowiem auto jest wyposażone w naprawdę zaawansowane technologie. Zacznijmy jednak od dostępnych wersji i listy wyposażenia.
Honda e - Base (od 152 900 zł)
Na liście wyposażenia standardowego podstawowej wersji "Base" znajdą się takie rzeczy jak: czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, czujniki deszczu i zmroku, podgrzewane fotele czy klimatyzacja automatyczna. Klienci będą mieli również do dyspozycji zaawansowane multimedia Honda Connect z wbudowaną nawigacją satelitarną oraz radiem internetowym, które będą w pełni kompatybilne z bezprzewodową obsługą aplikacji Apple CarPlay i Android Auto.
Na pokładzie bazowej odmiany nie zabraknie też licznych systemów bezpieczeństwa tj. system ostrzegania przed kolizją, asystent pasa ruchu, aktywny tempomat czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Zobacz: Rekordowa Honda Civic Type R Limited Edition! Pokazała co potrafi na torze Suzuka - WIDEO
W tańszej wersji silnik elektryczny generuje moc 136 KM i 315 Nm, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje równe 9 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 145 km/h. Według japońskiego producenta przy dobrych warunkach auto może pokonać do 222 kilometrów na jednym ładowaniu.
Honda e - Advance (od 165 900 zł)
Droższy wariant będzie dodatkowo wyposażony w takie udogodnienia jak: system monitorujący martwe pole, system kamer 360 stopni, system automatycznego parkowania, podgrzewana kierownica, podgrzewana szyba przednia i tylna oraz system audio premium.
Co więcej, w odróżnieniu od wersji "Base" droższy wariant będzie dysponował mocą 154 KM i 315 Nm, a przyśpieszenie do pierwszej "setki" ma zająć 8,3 sekundy (-0,7 s.). Ze względu na nieco lepsze osiągi, zdaniem producenta maksymalny zasięg może wynieść 210 kilometrów.
Przeczytaj także: Nieoczywiste, japońskie hybrydy. Subaru Forester e-BOXER vs. Honda CR-V Hybrid - PORÓWNANIE, OPINIA
Niezależnie jednak od tego, jaką wersję wybierzemy, nowa Honda e w każdym wydaniu ładuje się z taką samą prędkością - od 31 minut do nawet 18 godzin. Wszystko zależy od mocy urządzenia ładującego.
Honda e - dane techniczne
Wersja | Base | Advance |
---|---|---|
Silnik | elektryczny | elektryczny |
Paliwo | energia elektryczna | energia elektryczna |
Pojemność akumulatorów | 35,5kWh | 35,5kWh |
Moc maksymalna | 100 kW/ 136 KM | 113 kW/ 154 KM |
Maks mom. obrotowy | 315 Nm | 315 Nm |
Prędkość maksymalna | 145 km/h | 145 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 9 s. | 8,3 s. |
Skrzynia biegów | bezstopniowa automatyczna | bezstopniowa automatyczna |
Napęd | tylny (RWD) | tylny (RWD) |
Katalogowe minimalne zużycie energii |
17,2 kWh/100 km | 17,8 kWh/100 km |
Zasięg (WLTP) |
222 km |
210 km |
poziom emisji CO2 | 0 g/km | 0 g/km |
Długość | 3894 mm | 3894 mm |
Szerokość | 1752 mm | 1752 mm |
Wysokość | 1512 mm | 1512 mm |
Rozstaw osi | 2538 mm | 2538 mm |
Masa własna | 1514 kg | 1514 kg |
Ładowność | 341-342 kg | 327-350 kg |
Pojemność bagażnika | 171 l/ 861 l | 171 l/ 861 l |