Kia Motors Corporation kończy pracę nad swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem, jaki będzie sprzedawany poza obszarem Republiki Korei. Zasilana prądem Kia Soul drugiej generacji została wyposażona w wysokowydajną baterię zbudowaną z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 27 kWh. Pełne naładowanie baterii, według producenta pozwoli na przejechanie dystansu 200 km. Ładowanie akumulatorów odbywa się ze zwykłej sieci domowej 230/240 V (trwa pięć godzin w przypadku pełnego rozładowania), lub w zaledwie 25 minut w przypadku korzystania z gniazda szybkiego ładowania o mocy 100 kW.
Patrz też: Kia Optima po liftingu już w Polsce: CENA od 84 900 zł
Do napędu testowanych obecnie prototypów służą silniki elektryczne o mocy 81,4 kW, rozwijające 285 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy starcie. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowego reduktora o stałym przełożeniu. Taki zespół napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 12 sekund oraz prędkość maksymalną w granicach 145 km/h. W zwiększeniu efektywności pomaga system odzysku energii z hamowania i swobodnej jazdy bez użycia gazu.
Ze względu na bardzo cichą pracę, pod kątem bezpieczeństwa pieszych Kia Soul EV zostanie wyposażona w akustyczny system ostrzegawczy VESS (wirtualna symulacja odgłosu napędu), który będzie się uruchamiał przy prędkości poniżej 20 km/h oraz podczas cofania. Samochód wejdzie do sprzedaży na rynkach zagranicznych w drugiej połowie 2014 roku.