Elektryczna Kia Soul EV zatwierdzona do produkcji. Europejski debiut na targach w Genewie - ZDJĘCIA

2014-02-14 12:05

Potencjał samochodów elektrycznych zaczyna być coraz bardziej doceniany, a rozwój technologii silników zasilanych prądem i systemu ich ładowania, nabiera niesamowitego tempa. Teraz także Kia zaproponuje klientom zagranicznych rynków własny zero-emisyjny samochód, którym będzie Kia Soul EV.

Hank Lee, wiceprzewodniczący i dyrektor wykonawczy Kia Motors Corporation  oficjalnie zatwierdził produkcję auta o napędzie elektrycznym w specyfikacji dla Europy. Będzie to Kia Soul EV, która swój debiut na Starym Kontynencie zaliczy już 4 marca podczas 84. Salony Samochodowego w Genewie. Auto wejdzie do produkcji w drugiej połowie 2014 roku i stanie się pierwszym pojazdem elektrycznym marki Kia dostępnym w skali globalnej.

Zasilana prądem Kia Soul drugiej generacji została wyposażona w wysokowydajną baterię zbudowaną z polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 27 kWh. Pełne naładowanie baterii, według producenta pozwoli na przejechanie dystansu 200 km. Ładowanie akumulatorów odbywa się ze zwykłej sieci domowej 230/240 V (trwa pięć godzin w przypadku pełnego rozładowania), lub w zaledwie 25 minut w przypadku korzystania z gniazda szybkiego ładowania o mocy 100 kW.

Przeczytaj też: Kia Rio z fabryczną instalacją gazową w sprzedaży

Silnik elektryczny wykorzystany do napędu rozwija moc 81,4 kW i 285 Nm momentu obrotowego (dostępny już przy starcie). Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem jednostopniowego reduktora  o stałym przełożeniu. Taki zespół napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 12 sekund oraz prędkość maksymalną w granicach 145 km/h. W zwiększeniu efektywności pomaga system odzysku energii z hamowania i swobodnej jazdy bez użycia gazu.

Ze względu na bardzo cichą pracę, pod kątem bezpieczeństwa pieszych Kia Soul EV zostanie wyposażona w akustyczny system ostrzegawczy VESS (wirtualna symulacja odgłosu napędu), który będzie się uruchamiał przy prędkości poniżej 20 km/h oraz podczas cofania.