Firma CityBee zadebiutowała w Polsce pół roku temu z usługą wynajmu aut dostawczych na minuty za pomocą aplikacji w każdym smartfonie. Flota obejmuje 150 pojemnych samochodów tj. Fiat Ducato czy Volkswagen Crafter. Auta są dostępne na terenie aż 10 aglomeracji.
Po wejściu w tzw. BIG Carsharing, operator przychodzi do stolicy z kolejnym współdzielonym środkiem transportu. Na ulicach Warszawy pojawiło się właśnie 400 elektrycznych hulajnóg w charakterystycznym dla marki pomarańczowym kolorze. Kolejne 400 pojazdów zostanie udostępnione w najbliższych dniach.
Ideą CityBee jest ułatwienie mieszkańcom przemieszczania się w mieście i poprawa komfortu ich życia. Wierzymy, że przemyślany system komunikacji publicznej w połączeniu z różnego rodzaju pojazdami współdzielonej mobilności pozwolą na ograniczenie ruchu samochodowego, a co za tym idzie zmniejszenie korków i emisji szkodliwych substancji. Udostępniamy wygodne i przyjazne środowisku elektryczne hulajnogi, które ułatwią przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura czy domu.
- mówi Bogdan Marszałek, Country Manager CityBee Polska.
Hulajnogi CityBee to nic innego jak Segway Ninebot ES4, którego prędkość maksymalna wynosi 20 km/h. Pojazdy można wypożyczyć za pomocą tej samej aplikacji, za pomocą której do tej pory klienci korzystali z samochodów dostawczych. Przedpłata nie jest wymagana, a za przejazdy płaci się kartą podpiętą do aplikacji w trakcie rejestracji. Taryfa za przejazd wynosi 45 gr/ min., a opłata startowa 2,50 zł, czyli mniej niż u globalnych gigantów usług microsharingu. Na początku pomarańczowe pojazdy będą dostępne do wypożyczenie w strefie obejmującej Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów.
Aplikacja CityBee jest dostępna w sklepach Google Play (Android) i App Store (iOS), a proces wynajmu hulajnóg jest prosty i podobny do innych usług współdzielonej mobilności. Po szybkiej rejestracji na mapie pojawią się dostępne pojazdy. Odblokowanie wybranej hulajnogi odbywa się przez zeskanowanie kodu QR lub wpisanie jej numeru.
Po zaparkowaniu w bezpiecznym miejscu, wypożyczenie kończymy postępując zgodnie z instrukcjami w aplikacji, a płatność następuje automatycznie po zakończeniu wynajmu. Do dyspozycji klientów powstała także całodobowa infolinia, na której użytkownicy mogą zgłaszać potencjalne niedogodności.