Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. Według danych Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 – do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej.
Przeczytaj koniecznie: Skoda Octavia na prąd – testy jeszcze w tym roku
Mitsubishi Motors jako pierwszy koncern na świecie opracowała i wprowadziła do sprzedaży elektrycznie napędzany model Mitsubishi i-MIEV. Powstały pojazd jest ukoronowaniem 40. letniego okresu prac nad rozwojem pojazdów elektrycznych przez japońska firmę i pionierem, który otwiera nowy rozdział w historii branży samochodowej. i-MiEV pod względem konstrukcyjnym bazuje na Mitsubishi i – małolitrażowym mini aucie. Silnik elektryczny, przetwornica, akumulatory oraz reszta osprzętu zostały umieszczone z tyłu i między osiami – pisze Samar. Zaawansowany system zarządzania stale monitoruje status baterii, poziom odzyskanej energii i jednocześnie dostosowuje moc, w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przyspieszania do momentu całkowitego zatrzymania.
Patrz także: Święto Wisły 2011 - atrakcją imprezy przejażdżka elektrycznym Peugeot iOn
Do napędu Mitsubishi i-MiEV służy wysokowydajny, lekki synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 66,6 KM. Generuje on maksymalny moment od najniższych obrotów, zapewniając szybką reakcję na dodanie gazu oraz komfortowe warunki jazdy – pisze Samar. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu.
>>> Rząd daje 20 tys. PLN za zakup auta elektrycznego!
Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 150 km. To zupełnie wystarcza, gdyż badania w Japonii i Europie oraz dane, uzyskane od pierwszych polskich klientów, wykazały, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40 km dziennie. Mitsubishi i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą. Czas ładowania z gniazdka 200V to 6 godzin, szybkie ładowanie trwa 30 minut.