Porsche w celach doświadczalnych stworzyło pierwsze prototypy w pełni elektrycznego Macana nowej generacji. Inżynierowie badają konstrukcję pojazdu, stabilność działania oraz niezawodność osprzętu, a także oprogramowanie. Aby przyszłe samochody spełniały standardy wysokiej jakości, prowadzone będą testy wytrzymałościowe w rzeczywistych warunkach, na zamkniętych obiektach oraz na drogach publicznych.
Przeczytaj też: Nowe Porsche 911 GT3! Ile kosztuje? CENA w Polsce, wyposażenie, osiągi
Elektryczne Porsche Macan zostanie sprawdzone w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych. Wytrzymałościowym próbom zostanie poddane ładowanie, prowadzony będzie monitoring pracy wysokonapięciowego akumulatora, który musi spełniać bardzo rygorystyczne normy. Badany będzie zasięg na dalekich dystansach, szybkie ładowanie oraz powtarzalne osiągi, które mają być najlepsze w klasie.
Podobnie jak Taycan, w pełni elektryczny Macan z architekturą 800 V będzie oferował osiągi typowe dla Porsche – czyli Porsche E-Performance
– powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju, który zapowiedział, że elektryczny Macan będzie najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie.
Zobacz: Rekord w DRIFCIE autem elektrycznym! Porsche Taycan wpisało się do Księgi Rekordów Guinnessa
Wiadomo także, że nowe Porsche Macan pojawi się także z silnikiem spalinowym. Producent w elastyczny sposób przygotowuje się do przejścia na 100-procentową elektromobilność. Najpierw w bieżącym 2021 roku poznamy kolejnego konwencjonalnego następcę obecnego Porsche Macan, a dopiero w roku 2023 nastąpi debiut wersji w pełni elektrycznej. Do tego czasu elektryczne prototypy muszą pokonać jeszcze miliony testowych kilometrów – zarówno w prawdziwych warunkach, jak i w wirtualnej przestrzeni.