Firma Volvo Cars stopniowo przełącza się na pełną elektryfikację. Volvo XC40 Recharge to pierwsze wyłącznie akumulatorowo-elektryczne Volvo. Od 2030 roku Szwedzi zamierzają jednak sprzedawać już wyłącznie samochody typu BEV, czyli w pełni elektryczne. Volvo XC40 Recharge w podstawowej wersji wykorzystuje jeden silnik o mocy 231 KM i 330 Nm, który napędza przednią oś. Auto ważące nieco ponad 2 tony rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Akumulator pojazdu ma pojemność 69 kWh, co przekłada się na zasięg 400 km zgodnie z procedurą WLTP. Ładowanie baterii od 10 do 80% ma zająć jedynie 32 minuty, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki typu DC.
Zakupy przez internet lub w salonach
Volvo XC40 Recharge wyceniono w Polsce od 199 900 zł. Produkcja tej podstawowej jednosilnikowej odmiany ruszy jesienią tego roku w dwóch fabrykach jednocześnie: w belgijskiej Gandawie oraz w chińskim Luqiao. Na wybranych rynkach, w tym także w Polsce ruszyło przyjmowanie zamówień na to auto. Auto można zarezerwować online na stronie volvocars.com, w studiach Volvo lub w dowolnym salonie sprzedaży.
Podstawowe wyposażenie zawiera uniwersalne opony Recharge, mające sobie dobrze radzić ze zróżnicowanymi warunkami pogodowymi. Ogumienie to jest wielosezonowe i zmniejsza ślad węglowy w porównaniu do opon zimowych. W postawie znajduje się też m.in. system pokładowy Android Automotive OS obejmujący takie funkcje jak: Google Assistant, Google Maps and Google Play. Samochód po opuszczeniu fabryki pobiera bezprzewodowo aktualizacje usprawniające działanie pojazdu. Bagażnik tego modelu zmieści 531 litrów ładunku.
Oferta Care by Volvo
Volvo XC40 Recharge jest także dostępne w ramach oferty Care by Volvo. Obejmuje ona takie elementy, jak serwis, gwarancja, pomoc drogowa, a także opcje ubezpieczenia i ładowania w domu, jeśli na danym rynku są dostępne. Ta oferta uatrakcyjnia zakup samochodu elektrycznego i zapewnia wygodę, niezależnie od tego, czy klienci wykupują abonament, czy płacą gotówką.