Opel Ampera-e ma zrewolucjonizować elektryczną mobilność. Ten nowy samochód z Russelsheim posiada dziesięć modułów akumulatora magazynującego energię. Cały pakiet umieszczono na spodzie nadwozia, a jego kształt dostosowano do linii samochodu. To zapewnia optymalne wykorzystanie przestrzeni. Akumulator złożony z 288 ogniw litowo-jonowych o pojemności 60 kWh został opracowany wspólnie z firmą LG Chem.
Napęd silnika elektrycznego generuje 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a moc odpowiada 150 kW/204 KM. Dzięki tak dużej sile Ampera-e przyspiesza do 50 km/h w czasie 3,2 sekundy, a przyspieszenie w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h zajmuje tylko 4,5 sekundy (dane wstępne). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h z myślą o zwiększeniu zasięgu.
Przeczytaj też: TEST Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi BiTurbo Elite
Auto potrafi przejechać ponad 400 km na pełnej baterii. Maksymalny zasięg w codziennych warunkach może się różnić od wartości uzyskanych zgodnie ze standardem NEDC. W praktyce zależy on od wielu różnych czynników, takich jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl jazdy lub dodatkowe obciążenie. W przeciętnych warunkach pogodowych Ampera-e może bez trudu pokonać ponad 300 kilometrów. Dla porównania BMW i3 w wersji wyposażonej w opcjonalny duży akumulator 33 kWh, może pokonać 300 kilometrów zgodnie ze standardem NEDC, Nissan Leaf ma zasięg 250 kilometrów, Renault Zoe - 240 kilometrów, natomiast VW e-Golf - jedynie 190 kilometrów.
Ampera-e mierzy 4,17 m długości i potrafi komfortowo przewieźć pięć osób. Pojemność bagażnika wynosząca 381 litrów, jest wyraźnie większa od średniej dla pojazdów o porównywalnej długości. Przestronne wnętrze to efekt pomysłowego rozmieszczenia modułów akumulatora. Auto zapewni doskonałe opcje cyfrowej łączności. W wyposażeniu znajduje się system multimedialny IntelliLink (kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto) oraz system Opel OnStar. System oferuje m.in. hotspot Wi-Fi potrafiący obsługiwać nawet siedem urządzeń mobilnych (usługa dostępna w zależności od rynku).
Opel Ampera-e będzie miał swoją światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu (dni otwarte dla publiczności 1–16 października).