Seryjnie wytwarzana wersja BMW iNEXT przejmie rolę flagowego modelu najnowszej technologii. Wysoki poziom automatyzacji, bezemisyjna jazda i kompleksowa komunikacja, to główne filary, na których BMW chce oprzeć swoją technologię przyszłości. Według marki właśnie tak wygląda pojazd, który nie potrzebuje kierowcy, ale możesz go prowadzić, jeśli masz na to ochotę. Produkcja tego modelu w zakładzie Dingolfing ma się rozpocząć w 2021 roku.
Na zewnątrz
BMW Vision iNEXT ma rozmiary i proporcje nowoczesnego przedstawiciela segmentu SAV. Marka póki co przedstawia go w nietypowym kolorze nadwozia, który marka określa jako szaroróżową miedź. W modelu iNEXT nie zabrakło charakterystycznych dla marki nerek, jednak tu przybrały monstrualne rozmiary, nadając futurystycznemu SAV-owi wygląd zezłoszczonego chomika. Auto jest elektryczne, zatem grill nie musi spełniać funkcji wentylacyjnej, zatem owe nerki służą jako inteligentny panel mieszczący różne czujniki.
Z profilu BMW iNEXT przypomina większą i bardziej dorosłą wersję modelu i3. Podobnie jak w elektrycznym protoplascie marki, tylne drzwi w modelu iNEXT otwierają się pod wiatr, a nadwozie zostało pozbawione słupka B. Auto otrzymało aż 24-calowe felgi, a kamery zamiast bocznych lusterek jeszcze bardziej podkreślają nowoczesny charakter tego auta.
Wewnątrz
Kierowcy BMW Vision iNEXT mają wybór – mogą samodzielnie prowadzić samochód (tryb „Boost”) lub korzystać z zalet jazdy autonomicznej (tryb „Ease”). W trybie „Boost” elektryczny układ napędowy zapewnia dynamiczną, a przy tym bezgłośną i bezemisyjną jazdę. Z kolei w trybie „Ease” auto tworzy dla kierowcy i pasażerów przestrzeń, która sprzyja wykonywaniu najróżniejszych zajęć. W zależności od sytuacji BMW Vision iNEXT może być miejscem relaksu, interakcji, rozrywki lub koncentracji.
W przestronnym kokpicie przestrzeń kierowcy wyznacza kierownica oraz dwa duże wyświetlacze. W trybie „Boost” są one ustawione wyraźnie w stronę kierowcy. Po włączeniu trybu „Ease” kierownica lekko się cofa, dając wrażenie większej przestrzeni we wnętrzu auta. Panele wyświetlaczy przełączają się z treści związanych z jazdą w „Tryb eksploracji”, który informuje kierowcę i pasażerów o miejscach i wydarzeniach w okolicy, jakie mogą ich zainteresować. Zagłówki przednich foteli można złożyć, aby osoby podróżujące z przodu mogły łatwiej komunikować się z pasażerami z tyłu.
Halo konsjerż?
Inteligentny asystent osobisty uruchamia się w odpowiedzi na krótkie polecenie głosowe: „Hej BMW”. BMW Vision iNEXT jest nieodłącznym elementem otaczającego nas cyfrowego świata i jest w pełni zintegrowane z aplikacją BMW Connected, inteligentnymi urządzeniami i systemem inteligentnego sterowania domem. Dzięki temu kierowca może na przykład zamknąć okna w domu za pomocą polecenia głosowego.
Elektryczny SUV coraz bliżej
BMW Concept iX3 zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów Auto China 2018 w Pekinie. Model ten daje wstępny wgląd w przyszłość. Będzie to pierwszy w pełni elektryczny SUV z Monachium.
Wśród innowacji zastosowanych w BMW Concept iX3 pojawiła się piąta generacja technologii BMW eDrive. Główną zaletą jest zintegrowanie silnika elektrycznego, skrzyni biegów i układów elektroniki mocy w odrębny elektryczny komponent napędowy. Osiągi BMW Concept iX3 wyglądają bardzo obiecująco – silnik elektryczny generuje moc ponad 270 KM i gwarantuje zasięg ponad 400 kilometrów w cyklu WLTP.