Volkswagen ID.3 rozwiewa wszelkie wątpliwości związane z dostępnością i ograniczonym zasięgiem elektrycznych samochodów. Wiadomo już, że jego cena w Polsce będzie wynosić mniej niż 130 000 złotych. Model ten będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.
Pisaliśmy: Oto Volkswagen ID.3! Jest przełomowy, jak kiedyś Garbus, a potem Golf - GALERIA, WIDEO
Wraz z przedstawieniem ID.3, rozpoczynamy ofensywę na rynku aut elektrycznych. Dzięki samochodom skonstruowanym na rewolucyjnej platformie MEB będziemy w stanie zaoferować auta, które są – po prostu – lepsze niż te stanowiące dziś o naszej sile
– powiedział w swoim wystąpieniu Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
ID.3 wyznacza w Volkswagenie początek epoki, w której motoryzacja przestaje być obciążeniem dla klimatu. Pierwszy model z rodziny ID. to samochód neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, biorąc pod uwagę nie tylko produkcję, ale i cały łańcuch dostaw
– powiedział Hubert Niedzielski, PR manager marki Volkswagen.
Dzięki zastosowaniu platformy MEB, Volkswagen ID.3 ma bardzo krótkie zwisy nadwozia i duży rozstaw osi, co sprawia, że ma bardzo przestronne wnętrze. Pod względem ilości miejsca i przestronności wnętrza pięciomiejscowy ID.3 wyznacza nowe standardy wśród samochodów kompaktowych. Cyfrowe wskaźniki umożliwiają intuicyjną obsługę samochodu, dzięki czemu każdy kierowca od razu poczuje się w ID.3 jak w domu. Najważniejsze informacje są przekazywane za pomocą wyświetlacza oraz nowego, umieszczonego centralnie dotykowego ekranu o przekątnej 10 cali. Elektryczny Volkswagen ID.3 już jest produkowany w zakładach w Zwickau.
Sprawdź: Volkswagen ID. ROOMZZ: rodzinno-biznesowy elektryczny SUV
Impact mobility rEVolution to międzynarodowe wydarzenie poświęcone kształtowaniu inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni zaplanowano wystąpienia aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej oraz menadżerów firm i polityków.