Enduro na sterydach

2008-05-16 10:34

BMW HP2 Enduro to jak dotąd najbardziej bezkompromisowy terenowy bokser produkowany seryjnie. Dowody? Są trzy: pojemność 1200cm3, moc105 KM i waga 175 kg.

Kopalnia nowinek

BMW stara się być bardzo konserwatywne, tym razem inżynierowie poszli jednak na całość. Z nowości technicznych w HP2 znaleźć można przede wszystkim nowy system amortyzacji Air Damping System. Podobno najnowocześniejsze rozwiązanie stosowane w motocyklach.

W tylnym amortyzatorze nie ma ani sprężyny ani oleju, zamiast tego zawieszenie motocykla kontroluje system oparty na sprężonym powietrzu...

Brzmi skomplikowanie, ale działa! HP2 może bez wysiłku rywalizować z blisko 50 kilogramów lżejszymi motorami klasy 660.

Wśród innych nowatorskich rozwiązań znajduje się też odpinany uchwyt do mocowania tablicy rejestracyjnej i poziomica wbudowana w ramę, pozwalająca perfekcyjnie ustawić zawieszenie w każdej sytuacji.

Terenowy potwór

Co tu wiele mówić to prawdziwy potwór. Największy i najmocniejszy motocykl w klasie enduro, to właściwie wielki silnik na dwóch terenowych kołach. Reszta jest minimalistyczna i właściwie nie istotna. Choć warto dodać, że w swojej przytłaczającej potędze BMW jest bezkonkurencyjne...