Kopalnia nowinek
BMW stara się być bardzo konserwatywne, tym razem inżynierowie poszli jednak na całość. Z nowości technicznych w HP2 znaleźć można przede wszystkim nowy system amortyzacji Air Damping System. Podobno najnowocześniejsze rozwiązanie stosowane w motocyklach.
W tylnym amortyzatorze nie ma ani sprężyny ani oleju, zamiast tego zawieszenie motocykla kontroluje system oparty na sprężonym powietrzu...
Brzmi skomplikowanie, ale działa! HP2 może bez wysiłku rywalizować z blisko 50 kilogramów lżejszymi motorami klasy 660.
Wśród innych nowatorskich rozwiązań znajduje się też odpinany uchwyt do mocowania tablicy rejestracyjnej i poziomica wbudowana w ramę, pozwalająca perfekcyjnie ustawić zawieszenie w każdej sytuacji.
Terenowy potwór
Co tu wiele mówić to prawdziwy potwór. Największy i najmocniejszy motocykl w klasie enduro, to właściwie wielki silnik na dwóch terenowych kołach. Reszta jest minimalistyczna i właściwie nie istotna. Choć warto dodać, że w swojej przytłaczającej potędze BMW jest bezkonkurencyjne...